راهی برای درمان سرطان سارکوم

به گزارش سیناپرس، سلول های ایمنی باید توانایی شناسایی و حذف سلول های سرطانی را داشته باشند. یافته های محققان نشان می دهد پروتئینی که توسط سلول های تومور ترشح می شود، بیولوژی آنها را تغییر می دهد و از تخریب سلول های تومور جلوگیری می کند.

سارکوم بافت نرم غیرمعمول در رگ های خونی، اعصاب، تاندون ها، ماهیچه ها، چربی ها و پوشش مفاصل ایجاد می شود. به گفته انجمن سرطان آمریکا، این بیماری اغلب دست‌ها، پاها و شکم را درگیر می‌ کند و سالانه جان بیش از ۵ هزار آمریکایی را می گیرد.

در حال حاضر هیچ روش درمانی موثری برای سارکوم های بافت نرم عود کننده و تهاجمی وجود نداشته و از سوی دیگر ترکیب ریزمحیط سارکوم نیز به طور کامل شناخته نشده است. متاسفانه علاوه بر عدم شناخت این نوع تومورها، مداخلات روی عناصر ریزمحیط تومور برای بسیاری از تومورهای تهاجمی  نسبتاً کم مطالعه شده است.

این موضوع باعث شد تیمی از پژوهشگران به بررسی ساختار داخلی تومورها پرداخته و به این ترتیب ساختار ایمونولوژیک مدل موش مبتلا به سارکوم با توالی RNA تعیین شد.

یافته‌ ها نشان می ‌دهد که ماکروفاژها در توده سارکوم حالت‌ های فعال‌ سازی متنوعی را نشان می ‌دهند. سلول های سارکوم با ماکروفاژهایی که گیرنده CD74 را از طریق فاکتور مهار کننده مهاجرت ماکروفاژهای سیتوکین پلیوتروپی بیان می کنند، درگیر می شوند. به گزارش سیناپرس،با تشویق به تجمع ماکروفاژها با ویژگی های التهابی و ارائه دهنده آنتی ژن، از بیان MIF در سلول های سارکوم جلوگیری می شود که این موضوع رشد تومور را کند می کند.

محققان در مقایسه با نمونه‌های سارکوم بافت نرم مختلف از موش‌ های آزمایشگاهی و انسان دریافتند که این تومورها دارای سلول‌های ایمنی فراوانی به نام سلول‌های میلوئیدی در ریزمحیط خود هستند.

این واقعیت که بخش قابل توجهی از سلول‌های ایمنی را سلول‌های میلوئیدی تشکیل می‌داد، برای پژوهشگران قابل توجه بود. باید توجه داشت که سلول ‌های میلوئیدی، سلول ‌های تومور را از بین نبرده و در خدمت رشد تومور و محافظت از این سلول های سرطانی هستند. تجزیه و تحلیل نمونه های تومور نشان می دهد که سلول های میلوئیدی می توانند فعالیت تومور را افزایش دهند.

به گزارش سیناپرس، یافته های این مطالعات نشان می دهد سلول های تومور سطوح بالایی از پروتئین MIF را بیان کردند. همچنین، سلول‌های میلوئیدی گیرنده ‌هایی برای حس کردن پروتئین‌های MIF پس از بررسی پروتئین‌های ترشح شده توسط سلول‌های تومور و گیرنده‌های روی سطح سلول‌ های میلوئیدی خود داشتند، عناصری که سلول‌ها برای برقراری ارتباط از آنها استفاده می ‌کنند. در نتیجه، این سلول ها می توانند بیولوژی خود را تغییر داده و به جای جلوگیری از رشد تومور، به سلول های سرطانی کمک کنند.

در این مطالعات همچنین مشخص شد در سلول ‌هایی که MIF را بیان نمی ‌کنند، سلول ‌های میلوئیدی می ‌توانند وارد تومور شده و رشد تومور را مهار کنند. بنابراین، سلول ‌های میلوئیدی می ‌توانند با تومورها مبارزه کنند یا حمله سرطان‌ ها توسط سایر سلول‌های ایمنی مانند سلول‌های T را تحریک کنند.

در خاتمه گفتنی است  تمامی درمان‌ های حاضر در کنترل سارکوم بافت نرم شدید و عودکننده شکست خورده ‌اند. با این حال، موارد کوچک سارکوم بافت نرم، علیرغم وعده آنها در برابر تومورهای جامد متعدد، از درمان هایی استفاده کرده اند که عناصر ریزمحیط تومور را هدف قرار می دهند. این کار ممکن است در را برای مداخلاتی باز کند که ممکن است در درمان سارکوم موفق ‌تر باشند.

منبع: gilmorehealth