اجلاس گروه هفت با حاشیه های متعددی آغاز شد

به گزارش سیناپرس، روز گذشته رهبران گروه هفت نشست سه روزه سالانه خود را در در کوه‌های آلپ باواریا در جنوب آلمان در میان  اعتراضات گروه های مختلف آغاز کردند. این نشست روی درگیری روسیه و اوکراین، بحران آب و هوا و موارد دیگر تمرکز خواهد کرد.

پیش بینی می شود جنگ روسیه و اوکراین، به ویژه اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه، اصلی ترین بحث در اجلاس سران کشورهای صنعتی بزرگ جهان باشد زیرا جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده صبح یکشنبه گفت که گروه ۷ واردات طلای روسیه را ممنوع خواهد کرد.

در اولین جلسه کاری روز یکشنبه، رهبران در مورد مسائل اقتصادی جهانی بحث و تبادل نظر کردند. به گفته اولاف شولتز، صدراعظم فدرال آلمان، همه کشورهای G7 نگران بحران‌ هایی همچون کاهش نرخ رشد در برخی کشورها، افزایش تورم، کمبود مواد خام و اختلال در زنجیره تامین هستند.
به گزارش سیناپرس،بعدازظهر دیروز، رهبران گروه ۷ یک طرح زیرساختی و سرمایه گذاری جهانی چند میلیارد دلاری را با نام مشارکت برای زیرساخت ها و سرمایه گذاری جهانی راه اندازی کردند.

یک منبع دولت فدرال آلمان گفت که سقف قیمت نفت روسیه در این نشست مورد بحث قرار خواهد گرفت، اقدامی که در نظر دارد روسیه را مجبور کند تا در آینده نفت را به خریداران بزرگی مانند هند با قیمت بسیار پایین ‌تری بفروشد. 

به گزارش سیناپرس، این منبع همچنین گفت که بیانیه ای درباره موضوع درگیری روسیه و اوکراین از سوی رهبران گروه 7 ارائه خواهد شد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در این اجلاس از به صورت آنلاین سخنرانی خواهد کرد.

رهبران کشورهای قدرتمند صنعتی همچنین به بحران غذایی ناشی از درگیری روسیه و اوکراین خواهند پرداخت. آنها سعی خواهند کرد به دنبال راه هایی برای رفع انسداد صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه باشند و برای کمک به کشورهایی که بیشترین آسیب را از این بحران متحمل شده اند، تعهدات مالی بدهند.

با توجه به اولویت های سیاست گذاری شده توسط کشور میزبان آلمان، رهبران گروه ۷ همچنین با ایجاد یک باشگاه آب و هوا که توسط شولز ارائه شده است، به مسائلی از جمله تغییرات آب و هوایی نیز رسیدگی خواهند کرد.
علاوه بر رهبران آلمان، ایالات متحده، ژاپن، کانادا، بریتانیا، ایتالیا، فرانسه و اتحادیه اروپا، رهبران کشورهای هند، اندونزی، آفریقای جنوبی، سنگال و آرژانتین نیز برای شرکت در این اجلاس دعوت شده اند.
به گزارش سیناپرس، به گفته کارشناسان، انتظار می‌رود بلوک غرب از اجلاس سران G7 برای متقاعد کردن کشورهای بزرگ در حال توسعه برای پیوستن به تحریم‌ های خود علیه روسیه استفاده کند.

با این حال، کشور میزبان، آلمان، تلاش کرد تا انتظارات از این نشست را کاهش دهد. گفتنی است این نشست با حاشیه های متعددی نیز همراه بود. روز شنبه، حدود ۴ هزار نفر در مونیخ علیه اجلاس گروه ۷ راهپیمایی کرده و برخی از گروه ‌های معترض، کشورهای بزرگ غربی را متهم کردند که باعث درگیری بین روسیه و اوکراین شده‌اند و همه جهان را متحمل پیامدهای این درگیری، از جمله بحران غذا می ‌کنند.

این تظاهرات روز گذشته نیز ادامه یافته و معترضان بعد از ظهر یکشنبه به محل اجلاس نزدیک شدند.  لازم به ذکر است که بحران آب و هوا و ترس از تشدید درگیری روسیه و اوکراین نگرانی اصلی معترضان است. این معترضان می گویند: ما به آنها اجازه نخواهیم داد سیاره و آینده ما را نابود کنند.

مترجم: حمید تعالی
منبع: english.news.cn
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا