۹۰ درصد از زنان اوتیستیک خشونت جنسی را تجربه کرده اند

به گزارش سیناپرس، این تحقیقات بزرگترین نظرسنجی است که به طور خاص آسیب پذیری زنان اوتیستیک را بررسی کرده و نتایج استراتژی های درمانی برای قربانیان و همچنین برنامه های پیشگیری را در سراسر جهان بهبود می بخشد.

مطالعه جدید نشان می دهد که از هر ۱۰ زن اوتیسمی در فرانسه، ۹ نفر از خشونت جنسی رنج می برند. در مقابل، تحقیقات قبلی نشان داده است که میزان پرخاشگری جنسی علیه زنان غیر اوتیستیک یک در سه است که نشان می‌ دهد مجرمان سه برابر بیشتر زنان اوتیستیک را هدف قرار می ‌دهند. نتایج پژوهش ها همچنین نشان داد که بیشتر قربانیان چندین بار مورد تعرض قرار گرفته اند که این مورد از زمان جوانی شروع شده و این افراد به ندرت قادر به گزارش یا دریافت مراقبت بوده اند. 

این پروژه تحقیقاتی توسط دکتر دیوید گوریون (David Gourion) روانپزشک و دکتر سورین لدوک (Séverine Leduc) روانشناس عصبی و به سرپرستی دکتر فابین کازالیس (Fabienne Cazalis) از بخش علوم اجتماعی در مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه آغاز شد که در عمل مشاهده کردند که زنان اوتیستیک بیشتر قربانی خشونت جنسی بوده اند.

دکتر کازالیس در این باره می گوید این امر مهم است زیرا علائم آسیب جنسی را می توان در افراد دارای ویژگی های اوتیستیک نادیده گرفت و باعث می شود که این افراد مراقبت های لازم را دریافت نکنند. ما امیدواریم که این تحقیق به افراد اوتیسمی که قربانی خشونت جنسی شده اند کمک کند تا بهتر درک شده و مراقبت مفیدتری داشته باشند.

کازالیس و همکارانش از یک پرسشنامه برای بررسی تجربیات ۲۲۵ زن بالای ۱۷سال اوتیسمی استفاده کردند. کازالیس توضیح داد: این نظرسنجی شامل یک سؤال باز و برخی سؤالات خاص بود. بر اساس این طرح، به طوری سؤالات باز و اختصاصی به ترتیب در ۶۸.۹ درصد و ۸۸.۴ درصد از زنان را قربانی سوء استفاده شناسایی کردند. این امر اهمیت طراحی نظرسنجی را در کمک به قربانیان برای درمان موثر برجسته می کند.

به گزارش سیناپرس، از طریق این پرسشنامه، تیم تحقیقاتی همچنین دریافت که ۷۵ درصد از شرکت کنندگان چندین بار مورد حمله قرار گرفته اند. از میان قربانیان، دو سوم آنها برای اولین بار در سن ۱۸ سالگی یا کمتر مورد آزار قرار گرفتند و این میزان با افزایش خطر ابتلا به اختلال استرس پس از سانحه مرتبط بود. تنها یک سوم از قربانیان حملات را گزارش کردند و از این تعداد، هیچ اقدامی برای پیگیری در پاسخ به ۷۵ درصد از این گزارش‌ها صورت نگرفت.

به دلیل سن پایین اکثر قربانیان در زمان اولین حمله، پژوهشگران پیشنهاد می کنند که راهبردهای آموزشی ممکن است موثرترین ابزار پیشگیری نباشد. در عوض، محققان از برنامه هایی در مقیاس بزرگ برای کاهش خشونت جنسی سیستمیک و نابرابری جنسیتی، حمایت می کنند.

کازالیس در پایان گفت: ما از پزشکان و متخصصان انتظار داریم که اهمیت بررسی موثر قربانیان جنسی بالقوه را هنگام کار با زنان و افراد اوتیسمی مورد توجه قرار دهند. ما همچنین آرزو می کنیم که این مطالعه به بهبود آگاهی عمومی در مورد خشونت جنسی کمک کند تا در صورت امکان از آن جلوگیری شود.

به گزارش سیناپرس،شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله تخصصی Frontiers in Behavioral Neuroscience منتشر شده است.

مترجم: سامیه خسروی زاده

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا