شناسایی سه شی ناشناس پرنده توسط ارتش آمریکا

به گزارش سیناپرس، به تازگی تصاویر و فیلمی از برخورد یک هلیکوپتر ارتش آمریکا با سه شی پرنده ناشناس منتشر شده است. این ویدئو مربوط به نیمه شب ششم نوامبر سال ۲۰۱۸  بوده و در حدود ۶۴ کیلومتری شمال غربی شهر توسان آریزونا در طی یک پرواز آموزشی فیلمبرداری شد.

در این تصاویر سه نقطه کوچک که از طریق حسگرهای دید در شب نظامی تخصصی گرفته شده اند، که با سرعت در هوا به شکلی غیرعادی و نامنظم حرکت کنند. در این ویدئو صدای کمک خلبان هلیکوپتر آپاچی شنیده می شود که می گوید: آیا سه جت واقعاً سریع در آنجا هستند؟ 

خلبان آپاچی به وی پاسخ می ‌دهد: شاید! احتمالاً چند A10 یا چند F-16 در حال پرواز باشند.

این ویدئو بخشی از یک گزارش عمده بود که توضیح می داد چگونه ماموران گمرک و گشت مرزی ایالات متحده مکررا اشیا ناشناس پرنده را در اطراف مرز جنوبی مشاهده می کنند، اما آنها ابزاری برای ارائه و توصیف گزارش این برخوردها به مقامات بالاتر خود ندارند.

کریس لهتو، خلبان سابق جنگنده نیروی هوایی ایالات متحده، در این رابطه گفت که حرکت این سه جسم از نظر علم هوانوردی معنی ندارد و شبیه چیزی نیست که او در حرفه خود به عنوان یک خلبان نظامی دیده است. نرخ ردیابی آن ها فوق العاده سریع است. در واقع حتی اگر آنها فقط یک مایل دورتر باشند، بر اساس محاسبات من آن ها با سرعتی بسیار بیشتر از سرعت صوت حرکت می کنند.

به گزارش سیناپرس، با این حال، همه کارشناسان متقاعد نشده ‌اند که این فیلم یک هواپیمای مرموز را نشان می‌دهد و برخی از مفسران حدس می‌زنند که این اشیاء در واقع فقط پرندگان یا خفاش ها هستند. آنها بر این باورند که اجسام در واقع بسیار به دوربین نزدیک‌ بوده و سرعتشان چندان زیاد نیست.

میک وست، یکی از مدیران متابانک و از مخالفان اشیا ناشناس پرنده در توییتی نوشت: متاسفانه یک ویدیوی جدید بشقاب پرنده منتشر شده است، آن چه در این تصاویر دیده می شود دقیقاً شبیه سه پرنده است که در حال پرواز هستند. این حتی نیازی به تحلیل ندارد. فقط به ویدیو اصلی نگاه کنید. این اشیا به سادگی شبیه پرندگان هستند.

به گزارش سیناپرس، فراتر از این ویدیو، گزارش‌های مشاهده اشیا پرنده ناشناس در مقایسه با سال‌ های گذشته جدی‌ تر گرفته می ‌شوند. به تازگی دولت ایالات متحده اولین جلسه استماع عمومی خود را در کنگره در مورد بشقاب پرنده ها از سال ۱۹۶۶ برگزار کرد، که نشان می دهد چگونه وزارت دفاع ایالات متحده حداقل ۴۰۰ مورد مشاهده را در چند وقت اخیر جمع آوری کرده است که ۱۱ مورد آن شامل برخورد از نوع نزدیک بوده اند.
به هر حال هنوز هیچ کسی به طور قطعی نمی تواند نبت به منشا این اشیا اظهار نظر کند و به نظر می رسد این معما همچنان حل نشده باقی خواهد ماند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: iflscience
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا