تاکید بر شایسته پروری و بهره گیری از نیروهای جوان و خلاق در نظام سلامت

دکتر عباس عبادی، در افتتاحیه دوره آموزشی مدیریت اثر بخش در پرستاری، ضمن تاکید بر اهمیت تشخیص نیازهای مدیریتی با توجه به سرعت پیشرفت علم و تکنولوژی در عرصه های مختلف زندگی، اظهار کرد: تشخیص به موقع این نیازها که باید مبتنی بر هنر کار کردن برای مردم و با مشارکت مردم باشد، در عرصه نظام سلامت به ویژه در پرستاری اهمیت بیشتری پیدا می کند.
 
معاون پرستاری وزارت بهداشت با تاکید بر تقویت عناصر مختلف علم مدیریت، افزود: بهره گیری از منابع موجود از جمله نیروی انسانی و بکارگیری آن به بهترین شکل با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله ابزار قدرتمند ارتباطات و فناوری های نوین بسیار اثربخش خواهد بود. لذا، صرف پرداختن به موضوعات مالی و معیار قراردادن پول در تصمیم گیری ها لزوما خروجی موفقی نخواهد داشت، چنانچه در دوره های مختلف، چنین تجارب ناموفقی وجود داشته است.
 
وی با تاکید بر کاهش استرس و توجه به اصول و مبانی اخلاقی در مدیریت، تصریح کرد: توجه به شایسته پروری و جانشین پروری و اعتماد به نیروهای جوان و خلاق، آینده نظام سلامت را تضمین می کند.
 
دکتر عبادی با بیان اینکه بیشترین شکایت ها در نظام سلامت شکایت های مرتبط با فرآیندهای ارتباطی است، تصریح کرد: مهارت های مدیریتی و فرآیندهای آن را باید آموزش ببینیم و به آیندگان منتقل کنیم.
 
گفتنی است، این دوره به همت دفتر ارتقای سلامت و خدمات پرستاری معاونت پرستاری برای کلیه مدیران پرستاری دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در قالب چهار دوره در تیرماه جاری با هدف توانمندسازی مدیران پرستاری در امر نظارت و ارزشیابی در دانشکده پرستاری و مامایی تهران برگزار در حال برگزاری است‌.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا