دومین کنفرانس پژوهش‌های نشر برگزار می‌شود

دکتر حامد علی اکبرزاده رییس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی از برگزاری اختتامیه دومین دوره این کنفرانس خبر داد و گفت: دومین کنفرانس پژوهش‌های نشر روز دو‌شنبه سیزدهم تیر ماه در تالار استاد ایرج افشار کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار می‌شود و در این کنفرانس بیش از 40 مقاله علمی در قالب سخنرانی‌ شفاهی و پوستر ارائه خواهد شد.

رییس سازمان انتشارات در ادامه افزود: در این ‌رویداد علمی و فرهنگی 176 تن از پژوهشگران، صاحب‌نظران و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ ثبت‌نام داشته‌اند که از این ‌میان 53 چکیده مقاله پذیرفته شدند.

وی با بیان اینکه شرکت و ارائه مقاله در کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر بدون هزینه ثبت نام است، گفت: چکیده مقالات پذیرش‌شده در این کنفرانس نیز در پایگاه‌های علمی معتبر نظیر ISC و SID نمایه‌ می‌شود.

علی اکبرزاده گفت: محور اصلی این کنفرانس، آثار پژوهشی مرتبط با حوزه نشر اعم از فرصت‌ها و چالش‌های نشر دانشگاهی، اقتصاد و بازاریابی نشر، سیاست‌گذاری نشر، مخاطب‌شناسی، نیازسنجی و تولید محتوا، مالکیت فکری، حقوق معنوی و اخلاق حرفه‌ای در نشر، فناوری‌های نرم و سخت در چاپ و نشر، نشر الکترونیک و تولید محتوای دیجیتال، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، کتاب‌داری، علم اطلاعات و دانش‌شناسی است.

رییس این کنفرانس ادامه داد: با توجه به جهت‌گیری‌های فرهنگی این کنفرانس طبق رویه دوره گذشته موضوعی فرهنگی با عنوان «ادبیات معاصر ایران؛ ابعاد فرهنگی» برای بخش ویژه در نظر گرفته شده است که این موضوع محورهای فرهنگ عامه و ادبیات فولکلور، نظریه و روش پژوهش در ادبیات معاصر، جریان‌شناسی شعر معاصر، جریان‌شناسی نثر معاصر، ادبیات پایداری و مقاومت، ابعاد فرهنگی ادبیات کودک و نوجوان، نقد ادبی و روایت‌شناسی، ترجمه و ادبیات معاصر و ترویج زبان و ادب فارسی را در برمی‌گیرد.

وی افزود: متن کامل تعدادی از مقالات برگزیده این کنفرانس نیز به زودی در قالب مجلات معتبر منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی در خاتمه گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی علمی و یکی از پیشگامان نشر دانشگاهی اجرای این کنفرانس را از سال گذشته در دستور کار خود قرار داده و امیدواریم نتایج حاصل از این رویداد علمی و فرهنگی در تقویت بخش کتاب و نشر موثر واقع شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا