گامی اساسی برای رسیدن به واکسن حساسیت فصلی

به گزارش سیناپرس، علف هرز درمنه با نام علمی آرتمیزیا وولگاریس که گیاهی از خانواده کاسنی است، در بهار و تابستان برای افراد آلرژیک در عرض های جغرافیایی بالایی مشکلات جدی ایجاد می کند.

دانشمندان اتریشی در تحقیقات پیش بالینی خود، نقطه منشاء بروز آلرژی به گرده گیاه فوق را مورد بررسی قرار دادند. آن ها کشف کردند که کجا و چگونه آنتی بادی های نوع ایمونوگلوبولین E یا به اختصار، IgE، ماده آلرژن یا حساسیت زای اصلی گرده درمنه را شناسایی کرده و پاسخ ایمنی اغراق آمیز بدن را نسبت به آن تحریک می کنند.

آن‌ها همچنین دریافتند که بلوک‌های سازنده پروتئین متمایز آلرژن اصلی گرده گیاه فوق به گونه‌ای هستند که می‌توانند توسط آنتی‌بادی‌های IgG یا ایمونوگلوبولین G نیز مسدود شوند.به گزارش سیناپرس،  به گفته این محققان، مطالعه ما نشان می دهد که چگونه می توان از قطعات آلرژن اصلی گرده گیاه هرز درمنه برای درمان موثر و ایمن حساسیت فصلی استفاده کرد.

آن ها می افزایند: مشاهدات ما از نحوه عملکرد واکسن نشان می دهد که یکی از بخش های انتهایی آلرژن اصلی گرده درمنه، محل اتصال مهمی رای برای آنتی بادی های IgE بیماری زا در افراد آلرژیک ایجاد می کند که می تواند برای ایجاد یک واکسن جدید استفاده شود.

به گزارش سیناپرس، گیاه هرز درمنه یا آرتمیزیا در نیمکره شمالی گسترده است، جایی که گرده آن باعث ناراحتی و حتی بروز آسم در افراد حساس در بهار و تابستان می شود. حالا پژوهش جدید محققان اتریشی، این نوید را می دهد که در آینده نزدیک بتوان واکسنی را برای مقابله یا این گونه حساسیت های فصلی آزاردهنده تهیه نمود.

به گزارش سیناپرس، نتایج این مطالعه ارزشمند و برجسته در مجله معتبر Journal of Allergy and Clinical Immunology منتشر شده اند.

ترجمه:رها امیدوار