ارائه تشخیص و درمان دقیق دیابت با سیستم تحقیقاتی جدید

به گزارش سیناپرس، دیابت یکی از شایع ترین بیماری ها در سراسر جهان است. حدود 540 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به دیابت تشخیص داده شده اند. در سال های اخیر پیشرفت های عمده ای در تحقیقات دیابت حاصل شده است. در این رابطه، بیش از 500 نوع ژن شناسایی شده اند که با شایع ترین انواع دیابت، یعنی نوع 1 و نوع 2 مرتبط هستند.

با این وجود، طبقه بندی فعلی دیابت به اندازه کافی دقیق نیست و ما همه مکانیسم های اساسی این بیماری را درک نمی کنیم. به عنوان مثال، چاقی یک عامل خطر اصلی برای ابتلا به این بیماری است، اما همه بیماران دیابتی چاق به فشار خون بالا یا بیماری قلبی مبتلا نمی شوند.

به گفته محققان دانشگاه برگن، بیمارستان دانشگاه هاوکلند و بنیاد تروند مون در غرب نروژ، چشم‌انداز مرکز تحقیقاتی جدید ما، توسعه روش‌شناسی است که ما را قادر می‌سازد تا درمان سفارشی و منحصربه‌ فردی را برای افراد مختلف ارائه دهیم، چیزی که ما آن را پزشکی دقیق می‌نامیم. 

به اعتقاد آن ها، دانش بیشتر در مورد آن چه باعث دیابت می شود، طبقه بندی بهتر انواع آن و بینش بهتر در مورد مکانیسم های ایجاد دیابت در مراحل مختلف زندگی، کلیدی برای ارائه درمان مورد نیاز هر بیمار است.

به گزارش سیناپرس، اکنون و در این پژوهش، گروهی متشکل از حدود 30 محقق در این مرکز جدید، علل ایجاد دیابت را در طول زندگی مطالعه خواهند کرد. آن ها ژنتیک و زیست شناسی سلولی را با اطلاعات بالینی از منابع اصلی ارائه شده توسط بانک های زیستی ادغام خواهند کرد تا به شیوه جامع تری قادر به تشخیص و درمان این بیماری باشند.

مجریان این تحقیق می گویند: مرکز ما علل و مکانیسم های جدیدی را شناسایی می کند و پایه و اساس یک سیستم طبقه بندی بهتر دیابت را ایجاد می کند که به نوبه خود ابزارهای تشخیصی و استراتژی های درمانی بهتری را برای بهبود مراقبت از دیابت در اختیار ما قرار می دهد. 

به گزارش سیناپرس، بنابر اطلاعات منتشرشده توسط دانشگاه برگن نروژ، جوامع تحقیقاتی شناخته شده مختلفی از کشورهای شمال اروپا، آلمان، سوئیس، بریتانیا و ایالات متحده در این تحقیقات که به بهبود تشخیص و درمان دیابت می انجامند، مشارکت خواهند داشت.

ترجمه: رهاامیدوار

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا