نخستین اجلاس جهانی گردشگری جوانان برگزار می‌شود

این رویداد، اولین در نوع خود است که توسط سازمان جهانی گردشگری و با همکاری وزارت گردشگری و آژانس ملی گردشگری (ENIT) در ایتالیا برگزار می‌شود. این برنامه، جوانان بین ۱۲ تا ۱۸ سال را با رهبرانی ازجمله سیاستمداران و چهره‌های مهم از دنیای ورزش، غذا، سرگرمی و نوآوری متحد می‌کند.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری می‌گوید: «گردشگری جهانی جوانان، ورود نسل بعدی رهبران گردشگری را جشن می‌گیرد و توانمند می‌سازد. این امر با ارائه مهارت‌ها و دانش به جوانان برای متحول‌ کردن گردشگری نه تنها در جوامع خود بلکه در همه جا به ساخت یک میراث ماندگار کمک می‌کند.»

این اجلاس قرار است از ۲۷ ژوئن تا ۳ جولای(۶ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱) برگزار شود که شامل ۶ دوره مسترکلاس در کنار دوگفتگو عصرانه خواهد بود.

ماسیمو گاراوگلیا، وزیر گردشگری ایتالیا افزود: دولت ایتالیا مفتخر به میزبانی اولین کنگره جهانی گردشگری جوانان در سورنتو شده است. ما مطمئن هستیم، ایده‌ها و پیشنهادهایی پدیدار خواهند شد که می‌توانند به دولت‌ها در مورد چگونگی بهبود پیشنهاد گردشگری جهانی و نزدیک‌تر کردن آنها به نیازهای گردشگران جدید، مشاوره دهند.

الساندرا پریانته، مدیر کمیسیون منطقه‌ای اروپایی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد اظهار کرد که گردشگری فرصت‌هایی را به جوانان می‌دهد و جوانان نیز به گردشگری این فرصت را می‌دهند که قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر شوند.

به گزارش سازمان جهانی گردشگری، این اجلاس با تاکید بر نقش این بخش در دستیابی به دستور کار ۲۰۳۰ سازمان ملل و ۱۷ هدف توسعه پایدار (SDGs) بر روی برخی از چالش‌ها و فرصت‌های کلیدی پیش روی گردشگری جهانی تمرکز خواهد کرد. طی این اجلاس، در مورد راه‌حل‌هایی برای کاهش ضایعات مواد غذایی در گردشگری نیز بحث خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا