شرکت ‌های دخانیات ملزم به کاهش سطح نیکوتین در سیگار می شوند

به گزارش سیناپرس، مقامات دولت ایالات متحده در حال بررسی اعمال قانونی با هدف کاهش میزان نیکوتین موجود در سیگارها هستند. این قانون که تأثیر بی سابقه ای در کاهش مرگ و میر ناشی از سیگار دارد، به عنوان بخشی از مجموعه اقدامات نظارتی برنامه ریزی شده فدرال که دو بار در سال منتشر می شود، رونمایی می شود. 

این سیاست، که نیکوتین موجود در سیگار را به سطوح حداقلی یا غیراعتیادآور کاهش می‌دهد، به خوبی با هدف اصلی کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان، مطابقت دارد. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، وعده داد که  طی ۲۵ سال آینده نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

سالانه میلیون ها نفر در جهان به دلایل مرتبط با سیگار می میرند و مصرف دخانیات همچنان مهمترین عامل مرگ و میر قابل پیشگیری در بسیاری از مناطق دنیا است.

گفته می شود اعلام این قانون جدید تنها اولین گام در یک روند طولانی خواهد بود. ممکن است حداقل یک سال طول بکشد تا سازمان غذا و داروی ایالات متحده، که محصولات تنباکو را تنظیم می کند، در واقع یک قانون پیشنهادی دیگر را صادر کند.

به گزارش سیناپرس، پس از آن سازمان غذا و داروی این کشور باید نظرات عمومی را قبل از صدور یک قانون نهایی بررسی کند. البته در این میان هر مخالفتی می‌تواند این تلاش‌ها را به تأخیر انداخته یا از مسیر خارج کند . پیش بینی می شود کارخانه های تولید سیگار با این اقدام جدید مبارزه کرده و این مساله می‌تواند از نظر قانونی این طرح را به چالش بکشد.

دکتر اسکات گوتلیب، اولین کمیسر سازمان غذا و داروی دولت ترامپ، در دوره مسئولیت خود گفته بود که می خواهد سطوح نیکوتین را به عنوان بخشی از سیاست گسترده تر تنباکو کاهش دهد و این آژانس در سال ۲۰۱۸ با انتشار اطلاعیه ای برای جمع آوری اطلاعات، اولین گام را برداشت. اما این ایده پس از خروج گوتلیب از دولت در بهار ۲۰۱۹ کنار گذاشته شد.
میچ زلر، که اخیراً به عنوان مدیر مرکز محصولات تنباکو سازمان غذا و داروی آمریکا بازنشسته شد، اذعان داشت که ممکن است سال ها طول بکشد تا چنین قانونی اجرایی شود. به باور وی، اجرای مهم ترین سیاست های تغییر دهنده شرایط، زمان زیادی می برد، اما ارزش صبر کردن را دارد، زیرا در پایان این برنامه، سیگاری در دسترس خواهد بود که اعتیاد ایجاد نکرده و نسل های آینده را از این معضل نجات می دهد.

به گزارش سیناپرس، متیو مایرز، رئیس کمپین کودکان بدون دخانیات، در این رابطه گفت که کاهش سطح نیکوتین، بیشترین کاهش در نرخ سرطان را ایجاد و بزرگترین تفاوت را در بین هر اقدام بهداشت عمومی مورد بحث به وجود می آورد.
نیکوتین، یک ماده شیمیایی است که به طور طبیعی در گیاه تنباکو وجود دارد که به تنهایی باعث سرطان نمی شود. اما خواص بسیار اعتیادآور آن، ترک سیگار را برای افراد سخت می کند، سیگاری که دود آن حاوی مواد مضری است که می تواند باعث سرطان ریه و بیماری های قلبی شود.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا