اقامت در ایستگاه مداری آینده روسیه محدود به ۳ سال است

به گزارش سیناپرس، ایستگاه بین المللی فضایی قرار است تا سال ۲۰۳۰ بازنشسته شود و به همین دلیل کشورهای مختلف در حال برنامه ریزی در زمینه تاسیس ایستگاه های مداری خود هستند.

در این میان چین از سایر رقبا جلوتر بوده و عملیات بهره برداری از ایستگاه مداری خود را آغاز کرده و روسیه نیز در حال پیشبرد برنامه های این حوزه است.

به تازگی یک دانشمند ارشد فضایی روسیه اعلام کرد: ماموریت های فضانوردان به ایستگاه مداری آینده روسیه ROSS  که با عنوان ایستگاه خدمات مداری روسیه نیز معرفی شده است، به دلیل قرار گرفتن در معرض تشعشعات فضایی نباید بیش از سه سال به طول انجامد.

ویاچسلاو شورشاکوف، رئیس بخش ایمنی پرتوی پروازهای فضایی سرنشین دار در مؤسسه مشکلات زیست پزشکی  IBMP  آکادمی علوم روسیه ، اعلام کرد که سطوح قرار گرفتن در معرض تشعشعات برای فضانوردانی که در ایستگاه فضایی بین المللی حضور داشتند، اجازه ماموریت های طولانی را می دهد که گاه تا چهار سال طول می کشد.

وی در ادامه توضیحاتش افزود: اگر موقعیت ایستگاه مداری روسیه ROSS را در نظر بگیریم، سطح تشعشعات تقریباً ۲۰ درصد بیشتر است. اگر به این منطق پایبند باشیم، دوره ای که یک فضانورد می تواند در آنجا سپری کند باید  ۲۰ درصد کوتاهتر شود.
به گزارش سیناپرس، گفتنی است طبق برآورد او، طول معمول ماموریت های فضایی به ROSS حدود ۱۰ تا ۱۱ ماه خواهد بود.
دیمیتری روگوزین، مدیر کل آژانس فضایی روسیه در اوایل این ماه گفت که روسکوسموس به جمع بندی نهایی در مورد شیب مدار و طرح کلی ایستگاه فضایی آینده روسیه رسیده است. 

به گزارش سیناپرس، اولگ اورلوف، مدیر انستیتو مشکلات زیست پزشکی آکادمی علوم روسیه نیز در این زمینه اعلام کرد که سه گزینه برای ایجاد ایستگاه مداری آینده روسیه در نظر گرفته شده است: مدار عرض جغرافیایی متوسط با شیب 51.6 درجه بر اساس ماژول های ROSS یا ایستگاه مداری آینده روسیه، بخش روسی ایستگاه بین المللی فضایی، مداری با شیب 51.6 درجه بر اساس ماژول های جدید و مدار قطبی با شیب 96.8 درجه.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا