کره جنوبی برای پرتاب دومین موشک فضایی آماده می شود

به گزارش سیناپرس، پیشتر و در ۲۱ اکتبر سال ۲۰۲۱، موشک KSLV-II NURI از سکوی پرتاب مرکز فضایی نارو در سئول کره جنوبی به فضا پرتاب شده بود که در آن یک ماهواره ساختگی در مدار گرفت.

در آخرین گزارش ها، روز دوشنبه، این موشک مجددا روی سکوی پرتاب خود در مرکز فضایی نارو در سواحل جنوبی کره جنوبی نصب شد. این آزمایش برای هفته گذشته برنامه ریزی شده بود، اما ساعاتی قبل از پرتاب به دلیل مشکل در سنسور مخزن اکسید کننده موشک به تعویق افتاد. 

موشک سه مرحله ای KSLV-II Nuri توسط موسسه تحقیقات هوافضای کره (KARI) طراحی شده است تا در نهایت محموله های ۱.۵ تنی را در مدار ۶۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتری زمین قرار دهد و سنگ بنای برنامه های این کشور برای شروع سریع برنامه فضایی و حتی دستیابی به اهداف بلند پروازانه در دستیابی به شبکه های 6G، ماهواره های جاسوسی و حتی کاوشگرهای ماه است.

به گفته کارشناسان، این موشک تنها از فناوری های موشکی کره ای استفاده می کند و اولین وسیله پرتاب فضایی ساخت داخل این کشور است. آخرین موشک کره جنوبی که در سال ۲۰۱۳ پس از تاخیرهای متعدد و چندین آزمایش ناموفق راه اندازی شد، به طور مشترک با روسیه ساخته شده بود.

به گفته مقامات کره ای، این پروژه کلید برنامه های کره جنوبی برای ساخت سیستم ناوبری ماهواره ای کره ای و شبکه ارتباطی 6G است. این کشور همچنین قصد دارد طیف وسیعی از ماهواره های نظامی را به فضا پرتاب کند، اما مقامات کره ای استفاده از آن به عنوان سلاح را رد می کنند.

گفتنی است که کره جنوبی همچنین در حال کار با ایالات متحده  روی پروژه مشترک یک مدارگرد ماه است و امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ یک کاوشگر بر روی ماه فرود بیاورد. 

به گزارش سیناپرس، پرتاب‌های فضایی مدت ‌هاست که تبدیل به موضوع حساسی در شبه جزیره کره شده است مخصوصا که کره شمالی به دلیل برنامه موشک ‌های بالستیک هسته‌ ای خود با تحریم‌ها مواجه است.

مترجم: محسن فلاحی پناه
منبع: reuters
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا