آغاز آزمایش تریلی های هیدروژنی ولوو

به گزارش سیناپرس، بخش تولید کامیون ولوو در حال حاضر کامیون های برقی با باتری و کامیون هایی را که با سوخت های تجدید پذیر کار می کنند ارائه می دهد. گزینه پیل سوختی هیدروژنی به غیر از موتورهای بنزینی، سومین گزینه برای کامیون ولوو خواهد بود و می تواند در نیمه دوم دهه فعلی  وارد بازار شود.

راجر آلم، رئیس بخش کامیون ‌های ولوو، روز در بیانیه ‌ای گفت: ما چند سالی است که این فناوری را توسعه می ‌دهیم و دیدن عملکرد موفقیت آمیز اولین کامیون ‌ها در مسیر آزمایشی، احساس بسیار خوبی است.

ترکیبی از باتری ‌های الکتریکی و پیل‌ سوختی، مشتریان ما را قادر می ‌سازد تا آلاینده های دی اکسید کربن را از اگزوز کامیون‌های خود، بدون توجه به وظایف حمل‌  ونقل، به طور کامل حذف کنند.

سخنگوی شرکت ولوو گفت: برد کامیون های پیل سوختی تا ۱۰۰۰ کیلومتر بوده و زمان شارژ مجدد آن ها کمتر از 15 دقیقه خواهد بود.

به گزارش سیناپرس، یک پیل سوختی قادر است به جای تکیه بر منبع خارجی، الکتریسیته خود را از هیدروژن درون خود تولید کند و تنها محصول جانبی آن بخار آب خواهد بود.

راجر آلم در ادامه توضیحاتش افزود: کامیون های الکتریکی پیل سوختی با سوخت هیدروژنی به ویژه برای مسافت های طولانی و بارهای سنگین و پر انرژی مناسب خواهند بود. آنها همچنین می توانند در کشورهایی که امکان شارژ باتری محدود است، گزینه ای عالی باشند.

گفتنی است فناوری سلول سوختی هنوز در مراحل اولیه توسعه است، به این معنی که هنوز چالش هایی برای غلبه بر آن وجود دارد. یکی از موانع تامین هیدروژن سبز در مقیاس بزرگ است که توسط منابع انرژی تجدیدپذیر مانند باد، آب و خورشید تولید می شود.

ولوو تراکس در این رابطه  گفت فناوری‌های آلایندگی صفر به این شرکت اجازه می ‌دهد با شرکت ‌هایی مانند تسلا و دایملر تراک که در حال توسعه کامیون ‌های برقی هستند، رقابت کند.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: upi
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا