میکروب های روده شدت بیماری های قلبی را تعیین می کنند

به گزارش سیناپرس، بر اساس یافته ‌های پژوهشی یک بررسی سیستماتیک به رهبری دانشکده پرستاری و بهداشت دانشگاه جورج تاون، برخی از افرادی که نارسایی قلبی را تجربه می‌ کنند، تنوع زیستی کمتری در روده خود دارند یا متابولیت ‌های روده‌ شان افزایش می ‌یابد که هر دو موضوع با مراجعه بیشتر به بیمارستان و خطر مرگ بیشتر همراه است.
به گفته پژوهشگران، میکروبیوم روده یک اکوسیستم متعادل و ظریف است که عمدتاً از باکتری ها و همچنین ویروس ها، قارچ ها و تک یاخته ها تشکیل شده است. میکروبیوم می تواند بر بیماری های قلبی عروقی تأثیر بگذارد که علت اصلی مرگ و میر است. نارسایی قلبی که سالانه بیش از شش میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد، اغلب مرحله پایانی بیماری های قلبی عروقی پیشرونده است.

به گزارش سیناپرس، برای انجام یک بررسی اجمالی، محققان هفت سال یافته های ژنتیکی، فارماکولوژیک و سایر انواع تحقیقات از سراسر جهان را بررسی کردند تا دیدگاه گسترده ای در مورد اینکه چگونه میکروبیوم روده می تواند بر نارسایی قلبی تأثیر بگذارد، ایجاد کنند.

در این راستا محققان یک متابولیت مضر به نام تری متیل آمین-N-اکسید (TMAO) را که می تواند با تکه تکه کردن میکروبیوتای روده در هنگام مصرف لبنیات پرچرب، زرده تخم مرغ و گوشت قرمز تولید شود، به صفر رساندند.

دکتر کلی اندرسون (Kelley Anderson) دانشیار پرستاری در دانشگاه جورج تاون و پژوهشگر ارشد این مطالعه می گوید: برای تشخیص و مدیریت نارسایی قلبی به یافته ها و نتایج آزمایشات خاصی تکیه می کنیم، اما نمی دانیم عملکرد ضعیف قلب چگونه بر فعالیت های روده، از جمله جذب غذا و داروها تأثیر می گذارد.

اکنون یک رابطه رفت و برگشتی بین قلب و عناصر موجود در روده درک می شود، زیرا به وضوح مشخص است که قلب و سیستم عروقی به طور مجزا کار نمی کنند. او می افزاید، سلامت یک سیستم می تواند مستقیماً بر دیگری تأثیر بگذارد اما درک این ارتباطات به صورت علمی کامل درک نشده است.

به گفته پژوهشگران، در سال‌های اخیر، فناوری های پیشرفته ‌تر، به‌ ویژه ابزارهایی که می‌ توانند نقش ‌های بیولوژیکی دی ان ای و آر ان ای را از نزدیک در بدن بررسی کنند، بینش ‌های دقیق ‌تری را در مورد رابطه روده با قلب ارائه کردند که این مطالعات مورد توجه خاص محققان قرار گرفتند.

گفتنی است که محققان نتوانستند اثرات رژیم غذایی بر تعامل بین میکروبیوم و سیستم قلبی عروقی را به دلیل فقدان داده های قوی از مطالعات، مشخص کنند. به گزارش سیناپرس،محققان خاطرنشان کردند: تغذیه جزء مهمی از سلامت کلی قلب و عروق است، بنابراین داشتن فرصتی برای کشف تأثیر رژیم غذایی در رابطه با میکروبیوم، زمینه امیدوار کننده ‌ای برای تلاش‌ های تحقیقاتی آینده است.

از نظر مداخلات احتمالی برای کاهش اثرات منفی میکروبیوم بر بیماری قلبی، اندرسون خاطرنشان کرد که مطالعات مداومی برای ارزیابی استفاده از آنتی ‌بیوتیک ‌ها، پری ‌بیوتیک‌ ها و پروبیوتیک‌ ها وجود دارد که همگی می ‌توانند بر میکروبیوم و همچنین چسباننده ‌های روده‌ ای تأثیر گذارده که به خروج عناصر مضر از روده کمک می کند.

اندرسون در انتها افزود، ما در حال حاضر در حال توسعه یک مطالعه آینده نگر برای ارزیابی میکروبیوم در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی هستیم.

اندرسون می گوید: ما به ویژه به شناخت تجربه بیماران مبتلا به نارسایی قلبی و همچنین کاهش وزن مرتبط با بیماری در مرحله نهایی از امراض قلبی عروقی علاقه مندیم.

به گزارش سیناپرس، شرح کامل این پژوهش و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Heart Failure Reviews منتشر شده است.