کشف قدیمی ترین موچین دنیا به همراه لوازم آرایش باستانی

به گزارش سیناپرس، باستان شناسان پس از کاوش در ۱۴۱ سایت تدفینی واقع در  باکینگهامشایر، آثار بسیار ارزشمندی را کشف کردند. این آثار از جواهرات و مهره‌ها گرفته تا شمشیرها، سپرها و نیزه ‌ها، همگی همراه با مرده‌ها دفن شده بودند.

جالب توجه است که آثار این مقابر باستانی شامل کیت ‌های بهداشت شخصی از جمله پاک ‌کننده ‌های موم گوش، خلال دندان و موچین بودند.

باستان شناسان در این مقابر همچنین سنجاق ‌ها، شانه‌ ها و لوله هایه‌ای لوازم آرایشی پیدا کردند که احتمالاً حاوی ماده‌ ای بود که به عنوان خط چشم استفاده می ‌شد. این مکان یکی از بزرگترین سایت های تدفینی آنگلوساکسون است که در بریتانیا کشف شده است.

گفتنی است قدمت این آثار به قرن پنجم و ششم میلادی بازمی ‌گردد. به باور متخصصین، این مجموعه خیره ‌کننده از اکتشافات می ‌تواند به ما درباره نحوه زندگی، جنگیدن و در نهایت مردن انسان های این دوره اطلاعات ارزشمندی ارائه کند.
دن اسنو، مورخ بریتانیایی، در این رابطه می ‌گوید: این یکی از بهترین و آشکارترین مکان‌های دوره پسا رومی در بریتانیا است. تقریباً سه چهارم گورها حاوی کالاهای غیرمعمول کمیاب و با کیفیت بالا بودند که نشان می ‌دهد این مکان آخرین محل استراحت یک جامعه ثروتمند آنگلوساکسون بوده است.

مایک کورت، باستان‌شناس ارشد این تیم مطالعاتی نیز در رابطه با یافته های فوق می ‌گوید: در پایان کار میدانی باستان ‌شناسی در مجموع ۱۳۸ گور، با ۱۴۱ تدفین و پنج مدفن سوزاندن مرده شناسایی شدند.به گزارش سیناپرس، این قبرها همراه با لوازم بهداشتی شخصی حاوی بیش از ۲ هزار مهره، ۸۹ سنجاق سینه، ۵۱ چاقو، ۴۰ سگک، ۱۵ سر نیزه و هفت سپر بودند.

به گزارش سیناپرس، باستان شناسان به این نکته اشاره کردند که چگونه به نظر می رسید که کالاها با هر تدفین برای هر فرد طراحی شده است، که نشان می دهد این اقلام برای متوفی و عزاداران اهمیت خاصی داشته است. به عنوان مثال، قبر یک زن حاوی مجموعه وسیعی از کالاها بود که کیفیت آن ها نشان می دهد که او در میان جمعیت مدفون در محل از موقعیت بالایی برخوردار بود.

یکی از ارزشمندترین این اقلام، موچینی است که می توان آن را قدیمی ترین نمونه در نوع خود محسوب کرد. در این گزارش تصویری می توانید آثار فوق را مشاهده کنید.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: studyfinds

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا