فناوری پلاسما در امحای ضایعات صنعتی کاربردی می‌شود

به گزارش مهر، با توجه به اینکه در حال حاضر فناوری پلاسما در بحث تولید برق، امحای زباله های شهری و بیمارستانی مورد مصرف است و با توجه به همکاری های پژوهشگاه صنعت نفت، پیش بینی شده است، با تلاش پژوهشگران و فناوران کشورمان این فناوری در زمینه امحای ضایعات صنعتی در سال آینده نیز کاربردی شود.

ضایعات صنعتی شامل صنایع مختلف از جمله صنایع معدنی و آلی می شود و از آنجا که فناوری پلاسما قابلیت انهدام تمامی پسماندها را دارد به همین دلیل با استفاده از این فناوری در زمینه امحای ضایعات صنعتی، می توان سموم مختلف و داروهای تاریخ گذشته را نیز منهدم کرد.

با توجه به پتانسیل های موجود در کشور، ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیر معاونت علمی برای بومی سازی فناوری پلاسما در کشور وارد این حوزه شد و طراحی و ساخت نخستین راکتور امحای زباله به روش پلاسما را در پژوهشگاه صنعت نفت حمایت کرد.

از آنجا که امروز در دنیا به زباله؛ "طلای کثیف " گفته می شود با استفاده از فناوری های مناسب ضمن امحای زباله برق نیز تولید می شود. از این رو نزدیک به 300 هزار مگاوات الکتریسیته از نیروگاه های زیست توده و با استفاده از منابع زیست توده در دنیا استحصال می شود.

بنا گزارش ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیر معاونت علمی، امروزه بحث زباله ها گریبان گیر تمامی جوامع شده که در اکثر شهرها تنها راه حل دفن آنها در زیر خاک است، اما این کار نیز مشکلات بسیاری را از جمله ورود آلودگی به آب های زیر زمینی، خاک، آب و هوا به همراه دارد به همین دلیل استفاده از فناوری های پیشرفته همچون پلاسما از جمله راهکارهایی بوده که در حل این معضلات می تواند راهگشا باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا