رنو ۵ در سال ۲۰۲۲ چه ظاهری دارد؟

به گزارش سیناپرس، کانسپت الکتریکی رنو ۵ جدید  با قیمتی در حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ پوند، در نمایشگاهی واقع در بریتانیا در غرفه این شرکت فرانسوی به نمایش گذاشته خواهد شد. این خودرو اولین بار در نمایشگاه مونیخ سال گذشته به نمایش درآمد.

گفتنی است این مدل احیا شده بخشی از یک طرح جدید بزرگ برای احیای ثروت رنو خواهد بود و بر روی پلت فرم جدید CMF-BEV گروه رنو برای خودروهای الکتریکی کوچک قرار خواهد گرفت.

رئیس شرکت Luca de Meo در این رابطه گفت: استفاده از پلتفرم جدید و فناوری باتری نوسازی شده به شرکت این امکان را می دهد که رنو ۵ را با قیمتی حدود ۳۳ درصد کمتر از Zoe فعلی بفروشد.

این شرکت همچنین تأیید کرده است که رنو ۵ جدید از فناوری جدید نیرومحرکه و باتری‌های مبتنی بر نیکل، منگنز و کبالت NCM  استفاده خواهد کرد که به گفته شرکت، هزینه هر کیلووات ساعت را تا سال ۲۰۳۰ به طور چشمگیری کاهش خواهد داد. سازندگان این نسخه جدید رنو ۵ اضافه کردند که این خودرو بردی در حدود ۴۰۰ کیلومتر با یکبار شارژ کامل دارد.

نمونه اولیه رنو ۵ از مدل قبلی کلیو که رنو از سال ۱۹۷۲ تا ۱۹۹۶ تولید کرد، الهامگرفته است. قرار است یکی از ۱۴ مدل جدید این محصول از جمله هفت خودروی تمام الکتریکی این برند فرانسوی تا سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد. علاوه بر این قرار است نسخه جدیدی از سوپرمینی رنو ۴ با نام 4ever به آن ملحق خواهد شد.

به گزارش سیناپرس، این شرکت فرانسوی در اصل نسخه مفهومی جدید ۵ را در جریان رونمایی از برنامه استراتژیک  Renaulution  که توسط رئیس جدید Luca de Meo در سال گذشته طراحی شده بود، رونمایی کرد. خودروی شهری پروتوتایپ رنو ۵ بخش مهمی از تلاش رنو برای ۳۰ درصد از فروش خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

دی میو، که در دوران حضورش در فیات نقش کلیدی در احیای فیات ۵۰۰ داشت، گفت: من بر اساس تجربه می‌ دانم که اختراع مجدد محصولات نوستالژیک، کل برند را احیا می ‌کند. به گزارش سیناپرس، این یک وسیله نقلیه دوست داشتنی با قیمتی است که بسیاری از افراد می توانند از پس آن بر آمده و تامین کنند.

رنو ۵ اصلی در سال ۱۹۷۲ عرضه شد و برای پر کردن شکاف قابل توجه بین رنو ۴ و سیتروئن 2CV در بازار خودروهای کوچک فرانسه طراحی شد. به مهندسان رنو فرصت و زمان مختصری داده شد تا یک خودروی کوچک را توسعه دهند که نیازهای طیف وسیعی از خریداران اتومبیل فرانسوی را برآورده کند.

به گزارش سیناپرس، این خودرو موفقیت بزرگی را تجربه کرده و تا سال ۱۹۸۰، یکی از پرفروش ترین خودروهای جهان بود. در سال ۱۹۷۶، رنو ۵ آلپاین ، یکی از اولین هات ‌هچ‌ های واقعی جهان را تولید کرد. در سال ۱۹۸۰ توسط R5 توربو، یک خودروی کلاسیک رالی با موتور توربوشارژ نصب شده در محفظه سرنشین پشت راننده تولید کرد.

نسل دوم رنو ۵ که با نام Supercinq شناخته می شود، در سال ۱۹۸۴ با ظاهری اصلاح شده و بر روی پلتفرم جدیدی ساخته شد. این خودرو به‌عنوان سوپرمینی اصلی رنو با کلیو جایگزین شد، که در سال ۱۹۹۰ عرضه شد، اگرچه Supercinq تا سال ۱۹۹۶ در برخی بازارها به فروش می ‌رسید.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا