مشاهده موارد عجیب در آسمان پس از پرتاب راکت اسپیس ایکس

به گزارش سیناپرس، موشک فضاپیمای اسپیس ایکس که دو روز پیش از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال فلوریدا به مدار زمین پرتاب شده بود با حاشیه های متعددی همراه شده و گزارش های متعددی از سراسر دنیا مبنی بر مشاهده موارد غیر عادی پس از پرتاب این راکت، ثبت شده است.

بر این اساس، چند ساعت پس از بلند شدن فالکون ۹ از زمین، مردم در سراسر جهان شروع به دیدن چیزهای عجیب و غریب از جمله حلقه های دود در آسمان کردند. 
جرود وود که یکی از این تصاویر را ضبط کرده است، در این رابطه به spaceweather.com گزارش داد: من معتقدم که این پدیده، ماهواره Globalstar FM15 را نشان می دهد که از مرحله بالایی فالکون ۹ جدا می شود.
مرحله فوقانی فالکون ۹، ماهواره ارتباطی گلوبالاستار را بیش از دو ساعت پس از پرتاب در موقعیت از قبل مشخص شده در مدار زمین مستقر کرد.

به باور کارشناسان، حلقه دودی که وود آن را دیده احتمالا ناشی از عملکرد مرحله جدا شدن ماهواره از موشک است.به گزارش سیناپرس،  گفتنی است افراد زیادی این رویداد را در بیشتر مناطق آمریکای شمالی مشاهده کردند، زیرا این حادثه در فاصله حدود ۱۱۰۰ کیلومتری بالای زمین رخ داده است.

به گزارش سیناپرس، اسپیس ودر در ادامه گزارش می دهد که این حلقه دود ساعاتی بعد واقعاً عجیب شد. به نظر می رسید که یک کهکشان زیبا در آسمان ظاهر شده و این پدیده شامل یک مارپیچ در حال چرخش بسیار آهسته بود که از حجمی کوچک شروع شد و به تدریج گسترش یافت. به گزارش سیناپرس، این کهکشان مارپیچ سرانجام آنقدر بزرگ و کمرنگ شد که دیگر قابل مشاهده نبود. اگرچه هنوز دلیل روئیت این پدیده مشخص نیست اما این موضوع بدیهی است که  هیچ‌ کس تا به حال چیزی شبیه آن را ندیده بود.

در غرب کارولینای شمالی، دیوید کورتنر از کالج رادرفورد، مواردی را در آسمان دید که هیچ منطقی نداشت. او به جای یک چتر دریایی کم نور و مهتابی، شفق قطبی را مشاهده کرد.

وی در این رابطه یک تصویر ۸ فریمی را به اشتراک گذاشته که یک نوار قرمز را نشان می دهد که اندکی پس از این پدیده، ظاهر شد.

به گزارش سیناپرس، کورتنر در این رابطه گفت: مسیر موشک بسیار بالاتر از آن چیزی بود که من انتظار داشتم. با این حال، زمانی که در شرق من قرار گرفت، ارتفاع آن تقریباً ۵۰۰ کیلومتر بود، نه ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر که بیشتر پروازهای اسپیس ایکس در سواحل اقیانوس اطلس تجربه می کنند. من بیرون رفتم تا پرتاب نیمه شب فالکون ۹ را تماشا کنم. اینجا در غرب کارولینای شمالی، من انتظار دیدن یک چتر دریایی کم نور و مهتابی را داشتم. یک یا دو دقیقه بعد متوجه شدم درخشش قرمزی در پهنه ‌ای از آسمان شرقی پخش می ‌شود.

گفتنی است در این شرایط، هیچ رویداد آب و هوایی فضایی در حال انجام نبود. این بدان معناست که موشک به نوعی اتم های اکسیژن را با ارتفاع حدود ۵۰۰ کیلومتر تحریک می کند تا یک شفق مصنوعی تولید کند. 

به گزارش سیناپرس، اسپیس ودر در این رابطه  خاطرنشان کرد: ما نمی دانیم چه چیزی این درخشش را ایجاد کرده است و امیدواریم هر کس اطلاعات و تصاویری از این پدیده دارد، در اختیار ما قرار داده و پژوهشگران را در مطالعه این پدیده عجیب یاری کنند.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: techexplorist
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا