حضور ایران در هفتاد و پنجمین شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی

 در هفتادوپنجمین نشست شورای اجرایی (EC75) سازمان جهانی هواشناسی که تا چهارشنبه (اول تیرماه)ادامه دارد گزارش کمیته‌های تخصصی، کمیته مالی، پنل هماهنگی‌های آبشناسی، اقلیم و کارگروه‌های ویژه تغییر ساختار WMO ارائه می شود.

بر اساس برنامه قرار است ۳۷ عضو شورای اجرایی – که تاج بخش نیز عضو آن است – گزارش‌های ارایه شده توسط دبیرخانه به این شورا را بررسی و در صورت نیاز به توضیحات بیشتر و یا بروز تقابل گزارش‌ها با مصوبات کنگره موارد را یادآوری کنند.

تصویب چارچوب کاری WM0 ، تعیین سیاست‌ها و برنامه‌های کلی همچنین روند مالی این سازمان جهانی از دیگر موارد مهمی است که در EC75 بررسی می‌شود.

در این نشست برخی اهداف بلند مدت سازمان جهانی هواشناسی از جمله افزایش اجرای پیش‌بینی سیل از طریق برنامه هیدرولوژی ومشاهدات و پیش بینی‌های سیستم زمین نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. بر اساس برنامه قرار است در حاشیه اجلاس تاجبخش ملاقات های جداگانه‌ای با رییس، دبیر کل و مسول آموزش WMO داشته باشند.

به گزارش سازمان هواشناسی ملاقات و مذاکره با رییس کمیسیون آسیا RA2 و روسای سرویس‌های هواشناسی برخی از کشورها برای ارتقای تعاملات و همکاری‌های مشترک دوجانبه از دیگر برنامه‌های کاری رییس هواشناسی ایران است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا