کرونا نیمی از زنان جهان را افسرده کرد

به گزارش سیناپرس، بیش از ۵۵ درصد از زنان جوان در اوایل دهه ۲۰ زندگی خود در دوران همه گیری جهانی کرونا افسرده شده و در لیست افراد افسرده طبقه بندی شدند که باعث اختلال قابل توجهی در زندگی آنها شد.

تحقیقات استارک از مؤسسه تحقیقات اقتصادی و اجتماعی (ESRI) نشان می ‌دهد که چگونه سلامت روان جوانان از زمان ورود کرونا تحت تأثیر قرار گرفت. بر اساس این گزارش، بیش از ۵۵ درصد از زنان در اوایل دهه ۲۰ سالگی و ۴۱ درصد از مردان در همان گروه سنی در شاخه افراد افسرده طبقه بندی می شوند.

بر اساس آخرین آمار برگرفته از نظرسنجی ها، تعداد مردان مبتلا به افسردگی تقریباً دو برابر شده است. در این نظرسنجی ۲۲ درصد از مردان و ۳۱ درصد از زنان بین ۲۰ تا ۲۲ ساله افسرده تشخیص داده شدند. کارشناسان بهداشت روان این یافته ها را به طور قابل توجهی نگران کننده توصیف کرده اند و از دولت ها می خواهند که به کمبود خدمات برای جوانانی که به حمایت نیاز دارند، رسیدگی کنند. 

به گفته محققان، از دست دادن شغل، مشکل در تحصیل از راه دور و ارتباطات کمتر و محدود با دوستان در افزایش میزان افسردگی نقش داشته است. صرف زمان کمتر برای ورزش و فعالیت های خارج از منزل نیز با نرخ افسردگی بالاتر مرتبط بوده است. جالب است بدانید، در حالی که مصرف الکل به میزان زیادی در این دوران کاهش یافت، بسیاری در طول همه گیری کرونا به عادات غذایی ناسالم روی آوردند.

آن نولان (Anne Nolan) یکی از پژوهشگران این گزارش گفت: به طور کلی، میزان مصرف الکل در طول همه‌ گیری کرونا در میان بزرگسالان جوان کاهش یافت، اما گروه کوچکی که مصرف خود را افزایش دادند، سلامت روانی ضعیف ‌تری داشتند. در ضمن برای زنان، خوردن غذاهای ناسالم و شیرینی‌ها نیز با افزایش خطر افسردگی مرتبط است.

امر اسمایث (Emer Smyt) یکی دیگر از محققان این گزارش گفت که افزایش تعداد افراد افسرده در این دوره بسیار شدید بوده است. ارقام قبل از همه گیری کرونا نگران کننده بود و ما در آن زمان ابراز نگرانی کردیم، اما این آمارهای اخیر بسیار بسیار بالا بوده و ما مطمئن نیستیم که تأثیرات طولانی مدت آن تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

پژوهشگران معتقدند که مشکل این است که تعداد زیادی از جوانان افسردگی را تجربه کرده و این امر فشار بیشتری را بر خدمات بهداشت روانی که قبلاً حد تحت فشار بودند، می آورد.

به گزارش سیناپرس، دکتر آلیسون رونی (Alison Rooney) روانشناس می گوید: که بیماری همه گیر کرونا چالش هایی را برای همه به همراه داشته است. با این حال، آنهایی که در اوایل ۲۰ سالگی خود بودند بیشترتحت تأثیر قرار گرفتند، زیرا این گروه از افراد در زمانی که تمام راه های اجتماعی آنها قطع شد، به بزرگسالی وارد شدند.

دکتر رونی می افزاید: زنان جوان در آن گروه سنی در آستانه یافتن خود بودند که با این معضل روبرو شدند. این زنان جوان در حال مستقل شدن بودند که پس از قطع رابطه با همتایان خود و جدا شدن از دوستانشان، جریان رشد عادی آن ها عمیقاً تحت تأثیر قرار گرفت.

مترجم: سامیه خسروی زاده
منبع: independent
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا