خرید کتانی رانینگ، روزمره، باشگاهی و ورزشی از سایت معتبر

در انتخاب و خرید هرکدام از کفش‌ها، علاوه بر میزان بودجه، باید به نوع فعالیت ورزشی هم توجه شود. کفش‌های مخصوص پیاده‌روی، رانینگ و باشگاهی از جمله انواع کفش‌هایی هستند که در نگاه اول ویژگی‌های شبیه به هم دارند و ممکن است که هیچ تفاوتی را در آن‌ها نتوان پیدا کرد؛ ولی اگر کفش مناسب فعالیت مورد نظر انتخاب نشود، مشکلاتی با گذشت زمان برای پاها ایجاد می‌شود. این کفش‌ها در قسمت‌های مختلفی با یکدیگر متفاوت هستند. اگر می‌خواهید کفش مناسب خود را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌شود مطالعه مطلب زیر را تا انتها ادامه دهید تا با یکی از بهترین سایت‌های ارائه انواع کتانی آشنا شوید.

در خرید انواع کفش به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خرید کفش یکی از مهم‌ترین خریدهایی که مستقیما با سلامتی پاها و بدن ارتباط دارد. خرید کفش‌های ورزشی تفاوت زیادی با خرید انواع کفش‌های معمول دارد و همواره به یاد داشته باشید که کفش ورزشی فقط برای ورزش کردن نیست؛ بلکه در پیاده‌روی و استفاده روزمره، انتخاب کفش ورزشی مناسب می‌تواند یک پیاده‌روی به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان بیاورد.

کسانی که به دویدن علاقمند هستند، باید کفش مخصوص رانینیگ را انتخاب کنند تا از ناحیه پا در دراز مدت دچار خستگی و آسیب نشوند. حتی کفش‌های باشگاهی تفاوت‌هایی با سایر کفش‌های ورزشی دارند. با این حال، به هنگام خرید انواع کفش ورزشی باید نکات مشترکی را در نظر گرفت که در ادامه به بیان این نکات برای داشتن یک خرید بی‌دغدغه اشاره می‌کنیم.

پاهای خود را بیشتر بشناسید

شناخت شکل و اندازه پا قبل از خرید کفش یکی از مهم‌ترین مسائل به شمار می‌رود؛ چراکه پا با گذشت زمان دچار تغییر فرم می‌شود. با شناخت شکل پا و اینکه برای چه نوع فعالیتی نیاز به کفش دارید، تصمیم‌گیری شما را در در هنگام خرید آسان‌تر می‌شود.

خرید کفش به هنگام صبح ممنوع!

سعی کنید خرید خود را به شب هنگام موکول کنید. پاها در اثر فعالیت‌هایی مانند کار کردن، پیاده‌روی و ورزش، متورم می‌شوند و ممکن است اندازه آن‌ها با صبح‌ متفاوت باشد. حتما قبل از خرید کفش، آن را امتحان کنید تا از مناسب بودن آن مطمئن شوید.

وزن کفش؛ عاملی موثر در سلامتی پاها

توجه به وزن کفش، شما را در انتخاب کفش مناسب ورزشی یاری می‌کند؛ برای مثال هر چقدر وزن کفش کمتر باشد، مناسب پیاده‌روی و دویدن خواهد بود.

تنفس پاها را در نظر بگیرید

قابلیت تنفس از ویژگی‌هایی است که در خرید کفش نباید فراموش شود. به هنگام ورزش، دمای پا افزایش می‌یابد؛ چون گردش خون و سوخت‌وساز بدن بیشتر می‌شود.

انعطاف‌پذیری کفش را امتحان کنید

در هنگام ورزش کردن، کفش باید منعطف باشد تا کمترین فشار بر پاها وارد شود. پنجه پا، ناحیه‌ای است که می‌توانید با در نظر گرفتن آن، انعطاف‌پذیری کفش را مورد آزمایش قرار دهید. از طرفی اگر کفشی، انعطاف‌پذیری بسیار پایینی داشته باشد، کیفیت پایینی نیز دارد و این نوع کفش نباید برای فعالیت‌های ورزشی انتخاب شود.

لایه میانی و زیره کفش را مورد بررسی قرار دهید

انواع کفش‌های ورزشی دارای ضربه‌گیرهای متفاوتی هستند؛ به عبارتی ضربه‌گیر هر نوع کفش ورزشی را متناسب با نوع فعالیت در نظر می‌گیرند. نوع ضربه‌گیر را می‌توان با بررسی لایه میانی و زیره کفش تشخیص داد.

از طراحی کفش غافل نشوید

طراحی انواع کفش‌ها متفاوت با یکدیگر هستند؛ بنابراین به هنگام انتخاب کفش باید به طراحی آن نیز توجه کرد تا پا بیشترین راحتی را در زمان ورزش، پیاده‌روی و دویدن داشته باشد. همچنین نوع طراحی باید به گونه‌ای باشد که میزان آزادی پا در نواحی پاشنه و پنجه به خوبی تامین شود.

کتانی مناسب رانینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

کتانی رانینگ یا کفش مخصوص دویدن، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که به هنگام خرید باید توجه کافی به آن‌ها شود. کفش‌های رانینگ، قیمت نسبتا بالایی در مقایسه با سایر کفش‌ها دارند؛ بنابراین برای خرید کتانی رانینگ ارزان قیمت نباید هر نوع کفشی را که به نام رانینگ و با قیمتی پایین پیشنهاد می‌کنند، قبول کرد. برای این ‌کار، یک سایت مورد اطمینان را باید انتخاب کرد تا خریدی مناسب با بودجه مورد نظر انجام شود.

  • کتانی رانینگ ضربه‌گیر دارد که باعث می‌شود از فشار بر پاها جلوگیری شود. ضربه‌گیر خیلی خوب در یک کفش ورزشی، وزن کفش را نیز افزایش می‌دهد.
  • پاشنه کفش یکی از دیگر مواردی است که در کفش مخصوص دویدن تحت عنوان پاشنه فلر شناخته می‌شود. پاشنه فلر در بخش بالایی پاشنه نازک بوده و در قسمت پایینی آن، پهن می‌شود.
  • کتانی مخصوص دویدن، در قسمت پنجه از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است؛ چراکه در دویدن، ناحیه پنجه پا بیشتر درگیر شده و وجود انعطاف در این قسمت از درد احتمالی جلوگیری می‌کند.
  • ارتفاع پاشنه در کفش رانینگ بیشتر از سایر کفش‌ها است و به نوعی نقش ضربه‌گیر را برای ناحیه پنجه ایفا می‌کند.
  • معمولا در انتخاب کفش رانینگ به رویه آن توجه کنید. این کفش‌ها را برای تنفس مناسب، با رویه‌ای از جنس پارچه مشبک می‌سازند.

چه نوع کتانی مناسب استفاده روزمره و پیاده‌روی است؟

برای اینکه سلامتی پاها را در طول روز و به هنگام کار حفظ کنید و یا اگر جزو کسانی هستید که به پیاده‌روی علاقمند هستید، پیشنهاد می‌شود که کتانی مخصوص پیاده‌روی خریداری کنید. کتانی روزمره یا پیاده‌روی از ایجاد فشار به پاها در طول روز جلوگیری می‌کند. در خرید این کتانی‌ها باید یک سری فاکتورها را در نظر بگیرید که عبارت‌اند از:

  • کتانی پیاده‌روی باید راحت و سبک باشد تا پاها سنگینی کفش‌ها را در طول روز و پیاده‌روی احساس نکنند.
  • کفش مخصوص پیاده‌روی نباید پاشنه فلری داشته باشد.
  • از آنجایی که به هنگام پیاده‌روی، ناحیه پاشنه و حتی مرکز پا، فشار بیشتری را تحمل می‌کنند، باید این قسمت از کفش انعطاف‌پذیرتر از سایر بخش‌ها باشد.
  • کفشی که برای پیاده‌روی انتخاب می‌کنید، باید ارتفاع پاشنه کمی باید داشته باشد؛ به عبارتی کفش تخت مناسب پیاده‌روی است.
  • در انواع کتانی مخصوص پیاده‌روی، مقدار شیب کفش تقریبا 4 میلی‌متر باید باشد. شیب، نشان‌دهنده میزان اختلاف پنجه و ضربه‌گیر در ناحیه پاشنه است.

چرا باید کفش ورزشی متفاوت با دیگر کفش‌ها باشد؟

برای یک ورزش سالم باشگاهی یا تمرینات ورزشی که در خانه یا در یک فضای باز انجام می‌گیرد، کفش مناسبی باید انتخاب شود؛ چراکه از بیشتر آسیب‌های احتمالی که ممکن است در درازمدت بر بدن و مخصوصا پاها وارد شود، جلوگیری به عمل می‌آید؛ با این حال به هنگام انتخاب کتانی مخصوص ورزشی که بیشتر با نام ترینینگ نیز شناخته می‌شوند، ویژگی‌هایی را نیز باید در نظر گرفت. توجه به این ویژگی‌ها، خرید کفش را راحت‌تر کرده و انجام فعالیت‌های ورزشی را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

  • کفش مخصوص تمرین‌های ورزشی صاف‌تر هستند.
  • کفش ترینینگ رویه ضخیمی دارد.
  • محکم بودن از دیگر ویژگی‌های مربوط به کتانی‌های ورزش است.
  • این کفش‌ها از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار بوده و به هنگام ورزش کردن، از ایجاد فشار زیاد به پاها جلوگیری می‌کنند.
  • طراحی کفش مناسب ورزشی با تمرکز بر دو طرف کفش انجام می‌گیرد تا پا به هنگام ورزش کردن در جهت‌های مختلفی به طور کامل و به راحتی بچرخد.

کتانی اورجینال با قیمت مناسب از کجا تهیه کنیم؟

امروزه برندهای مطرح جهان، کتانی‌های متنوعی را طراحی و به بازار عرضه می‌کنند. قیمت این کتانی‌ها به نسبت سایر کفش‌ها کمی بالاتر است؛ بنابراین بیشتر تولیدی‌های داخل کشور با کپی کردن طراحی، انواع کفش‌ها را با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رسانند، ولی کیفیتی که کفش اورجینال دارد با کیفیت این کفش‌ها قابل مقایسه نیستند.

برای خرید کتانی اورجینال با قیمت مناسب و کیفیت بالا، می‌توان از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی کمک گرفت. سایت ژینواستایل یکی از فروشگاه‌های معتبری است که انواع کفش ورزشی اصل و برند را با قیمتی خیلی مناسب به فروش می‌رساند.

ژینواستایل علاوه بر انواع کفش مناسب پیاده‌روی و باشگاهی و رانینگ، عطرهای اورجینال از برندهای معروف و برتر جهان را برای فروش، عرضه می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت ژینواستایل و مشاوره گرفتن از کارشناسان آن، کفش و عطر مورد علاقه خود را انتخاب و خریداری کنید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا