راه اندازی آزمایشگاه جامع در دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود یونسیان در شانزدهمین جشنواره ابن سینا با اشاره به جایگاه این دانشگاه افزود: این دانشگاه دارای 12 دانشکده، 16 بیمارستان، 15 قطب علمی، سه شبکه بهداشت و درمان،‌ یک پژوهشگاه و 10 پژوهشکده و ‌پنج مرکز رشد فعال است.

 

وی با بیان اینکه در این دانشگاه بیش از 200 دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند، خاطر نشان کرد: ساخت و آزمایشگاه جامع در دستور کار است که به زودی راه اندازی خواهد شد.

 

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در حال حاضر بیش 70 درصد رتبه‌های زیر 10 آزمون سراسری جذب این دانشگاه می‌شوند ضمن آنکه 36 درصد از رتبه‌های برتر برد تخصصی و 42 درصد رتبه‌های برتر برد فوق تخصصی در اختیار دانشجویان این دانشگاه است.

 

وی رتبه این دانشگاه در شاخص اچ ایندکس را تا سال جاری 94 ذکر کرد و اظهار داشت: تاکنون پنج هزار مقاله از سوی محققان این دانشگاه منتشر شده است.

 

دبیر شانزدهمین جشنواره ابن سینا به برگزاری این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: در این دوره از جشنواره از 120 شرکت کننده در بخش پژوهشی 14 نفر به عنوان پژوهشگران برتر،‌ از میان 91 نفر شرکت کننده در بخش آموزشی تعداد 5 نفر و از میان 27 کاندیدای بخش سایر خدمات سه نفر به عنوان برترین‌ها معرفی می شوند.

 

یونسیان با تاکید بر حفظ و استمرار جایگاه ملی و بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران، خاطر نشان کرد: ارتقای جایگاه کشور در سطح بین المللی موجب گشایش افق‌های جدیدی خواهد شد که علی‌رغم تحریم‌ها و تنگناها شدنی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا