فعالیتهای دانش بنیان در تولید ثروت در بخش کشاورزی تاثیرگذار است

دکتر سید جواد ساداتی نژاد در بازدید از پژوهشکده متابولیت‌های ثانویه پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و و نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی این پژوهشگاه، اظهار داشت: در این پژوهشگاه اقدامات خوبی در حوزه دانش بنیان انجام شده که تأثیر بسیاری در تولید ثروت در بخش کشاورزی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» گفت: امسال، سال دانش بنیان است و ما وظیفه داریم ۲۰ درصد از شرکت‌های دانش بنیان را در بخش کشاورزی مستقر کنیم.

ساداتی نژاد ادامه داد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) در حوزه دانش بنیان کارهای بسیار خوبی در کشور انجام داده است و یافته‌های این سازمان باید با ترویج به عرصه مزارع ورود کند.

وزیر جهاد کشاورزی که در جریان سفر استانی هیئت دولت به استان اصفهان و بازدید از پژوهشکده متابولیت‌های ثانویه پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، سخن می‌گفت، ابراز امیدواری کرد که با مصوبات این سفر بتوان مشکلات کشاورزی را در اصفهان به ویژه فلاورجان برطرف کرد و بتوان دانش را به خدمت کشاورزی درآورد.

در این بازدید، دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس و فرماندار این شهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی اصفهان نیز حضور داشتند.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف تحقیقاتی با توضیحات دکتر صالحی جوزانی رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی و دکتر ابراهیمی رئیس پژوهشکده متابولیت‌های ثانویه با فعالیت‌ها، دستاوردها و طرح‌های در حال اجرا آشنا شدند.

در حاشیه این بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پژوهشکده و دستاوردهای مرکز تحقیقات کشاورزی اصفهان نیز بازدید به عمل آمد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا