فالکون ۹ با موفقیت ۵۳ ماهواره را در مدار زمین قرار داد

به گزارش سیناپرس، یکی از تلاش های مهم در حوزه ماموریت های فضایی، استفاده مجدد از فضاپیماهای حامل ماهواره ها است. این امر می تواند به میزان زیادی هزینه های این ماموریت ها را کاهش دهد اما در این میان مهمترین بحث، بازگشت و فرود مجدد راکت ماهواره بر به زمین است. شرکت فضایی اسپیس ایکس طی سال های گذشته به طور جدی به بررسی و توسعه این فناوری پرداخته و توانسته است از موشک های فالکون ۹ به دفعات در ماموریت های مختلف استفاده کند.

بر این اساس یک اسپیس ایکس فالکون ۹ در سیزدهمین پرتاب خود در بعد از ظهر جمعه با ارسال ۵۳ ماهواره استارلینک به مدار زمین رفته و مجددا به  مبدا بازگشت.

این راکت فضایی از سکوی 39A در مرکز فضایی کندی برخاسته و پس از انجام موفقیت آمیز ماموریت خود در کشتی ویژه فرود و سکوی شناور Shortfall of Gravitas فرود آمد.

شرکت اسپیس ایکس در این رابطه گفت که طی این عملیات،  از همان پشتیبانی تقویت کننده مرحله اول در ماموریت GPS III-3، Turksat 5A، Transporter-2 و ۹ ماموریت Starlink دیگر استفاده شده است. به گزارش سیناپرس، این شرکت فضایی در توییتر تأیید کرد که همه ماهواره‌ های استارلینک به سلامت در موقعیت دقیق خود در مدار زمین مستقر شده ‌اند.

به گزارش سیناپرس، اکانت رسمی اسپیس ایکس در توییتر در رابطه با ماموریت فوق، نوشت: در این عملیات، راکت فالکون ۹ فرود آمد. این سیزدهمین ماموریت این راکت فضایی و صدمین ماموریت موفقیت آمیز با یک موشک کلاس مداری فالکون ۹ بود.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: upi

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا