راه اندازی قطارهای فوق سریع در چین

به گزارش سیناپرس، سازندگان این خط آهن پر سرعت ادعا می کنند که این شبکه حمل و نقل مسافر ، بسیار زیبا ، تمییز و راحت خواهد بود و به آسانی می توان سرویس های ارائه شده در آن را با سفرهای هوائی مقایسه کرد. این شبکه راه آهن به CRH (China Railway High-speed)  یعنی خطوط راه آهن پر سرعت چین مشهور است و فعالیت بخش هایی از آن در سال های گذشته مورد بهره برداری قرار گرفته بود.

البته این شبکه پر سرعت دارای ترن های مختلفی با حداکثر سرعت متفاوت است و به همین دلیل مسافرین متقاضی سفر با آن باید یکی از انواع این بلیط ها را بر اساس منطقه و مقصد سفر تهیه کرد .

انواع بلیط های این شبکه عبارتند از : 

بلیط های گروه  C : سریعترین سرعت ترن های این شبکه به گروه C تعلق دارد که ترن های آن با سرعت ۳۸۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کنند. 
بلیط های گروه G : ترن های این گروه بسته به شرایط محیطی و موقعیت بین ۳۳۰ تا ۳۸۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کنند. 
بلیط های گروه  D : این گروه از قطارهای پر سرعت با حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت مسافرین را در فواصل بین شهری جا به جا می کنند . 

به گزارش سیناپرس،  همینطور که از ارقام بالا پیداست ، سرعت جابه جایی مسافرین در این شبکه ریلی در مقایسه با شبکه های معمولی راه آهن جهان که با سرعت میانگین ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کنند بسیار متفاوت بوده و می تواند فصل نوینی در حمل و نقل زمینی به شمار آید. 

سرعت بالا تنها شاخصه این نوع جدید از خطوط ریلی به شمار نمی رود و سازندگان این ترن  در کنار سرعت زیاد اهمیت بسیاری به راحتی و آسایش مسافران داده اند و تلاش کرده اند کلیه وسایل و امکانات لازم برای یک سفر راحت در این ترن ها طراحی شود و این موضوع می تواند انقلابی در سفرهای بین شهری تلقی شود. برای نمونه با گسترش این شبکه ریلی می توان در زمانی بسیار کوتاه و صرف زمانی  حدود سه  ساعت، به شهری در هزار کیلومتری مبدا سفر کرده و در پایان روز به خانه بازگشت.  

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که در سایر کشورهای دنیا ترن هایی وجود دارند که با سرعتی بیشتر از سرعت این شبکه ریلی حرکت کنند ولی در هیچ کدام از آن ها شاهد این گستردگی کمی و کیفی از نظر جغرافیایی نیستیم. برای نمونه در همین کشور چین قطار مغناطیسی شناور شانگهای به گونه ای طراحی شده که می تواند با سرعت ۴۳۱ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

 به گزارش سیناپرس، تصاویر این گزارش که در هفته جاری گرفته شده است، ایستگاه راه آهن ووشان را در شهرستان ووشان، دیده می شود که راه آهن سریع السیر چونگ کینگ و ژنگژو، مرکز استان هنان چین را به هم متصل می کند. راه آهن سریع السیر ژنگ ژو- چونگ کینگ در اواخر ژوئن به طور کامل عملیاتی می شود و زمان سفر بین دو شهر را از ۸ ساعت به ۴ ساعت کاهش می دهد و شبکه راه آهن سریع السیر را در مرکز چین و جنوب غربی چین ارتقا می دهد. 

مترجم:ابراهیم خسروپرست
منبع: english.news
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا