بررسی فرآورده‌ های گیاهی موثر بر بیماریهای سیستم ادراری تناسلی

در این وبینار که با سخنرانی دکتر فراز مجاب استاد دانشکده داروسازی و عضو انجمن علمی متخصصین علوم دارویی ایران، برگزار شد، گیاهان دارویی  و داروهای گیاهی در دو بخش اصلی گیاهان دارویی و فرآورده های دارویی موثر در سیستم تناسلی و گیاهان دارویی و فرآورده های دارویی موثر در سیستم ادراری ارائه شد.

وی در این وبینار در بخش اول خصوصیات گیاه شناسی گیاه بومادران ، پنج انگشت، بلک کوهوش، رازیانه، مریم گلی، جینسینگ و  گیاهان دارویی که بر بیماری سیستم تناسلی موثرند را برشمرد و به فرآورده های دارویی که از این گیاهان تولید می شوند اشاره شد و در بخش سیستم ادراری نیز گیاهان گزنه، کدو تخم کاغذی، کرن بری، انگور حرس و ….. و فرآورده های دارویی آنها مورد بحث قرار گرفت.

دکتر مجاب با اشاره به این که تعدادی فرضیه در مورد کارآیی فارماکولوژیک داروهای گیاهی پیشنهاد شده، عنوان کرد: وقتی که درمان طولانی مدت با داروهای گیاهی انجام می شود، مهم است که آزمایش های پیگیرانة منظم انجام شود تا مطمئن شد که اگر درمان جراحی لازم شد، در اسرع وقت مشخص گردد.

در این وبینار که دارای امتیاز بازآموزی بوده و با مجوز اداره کل آموزش مداوم جامعه پزشکی کشور از زیر مجموعه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار گردید، آخرین یافته های علمی مربوط به این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

مخاطبان این دوره پزشکان عمومی، داروسازان و متخصصان طب سنتی بودند و این دوره به صورت مجازی و آنلاین بر بستر آموزش های مجازی جهاددانشگاهی (امجد) برگزار شده و در انتهای برنامه فایل پاورپوینت ارائه شده و فیلم ضبط شده برنامه نیز در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.

در پایان، شرکت کنندگان دوره به مدت ۷۲ ساعت فرصت داده شد تا در آزمون آنلاین پایان دوره شرکت نمایند و با پاسخ صحیح به ۷۰ درصد سوالات بتوانند امتیاز بازآموزی دوره را کسب کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا