اعطای پژوهانه20میلیون تومانی به نویسندگان مقالات

به گزارش ایسنا دکتر علی جعفریان در شانزدهمین جشنواره ابن سینا با اشاره به برنامه‌های چهار ساله تدوین شده برای این دانشگاه افزود: تاکنون این دانشگاه در 12 دوره در سطح ملی موفقیت‌هایی را کسب کرده است و ما به این میزان راضی نیستیم و به افق‌های وسیع‌تری فکر می‌کنیم.

 

وی اظهار داشت: در این راستا بر اساس نقشه جامع علمی دانشگاه اقدام به تدوین برنامه چهار ساله برای این دانشگاه کردیم که مهمترین محورهای آن تقویت روحیه احترام،‌ تعهد حرفه ای،‌اصلاح ساختارهای مدیریتی، ایجاد پردیس 2 دانشگاه و بررسی و پیگیری پرورژه‌های در دستور کار است.

 

جعفریان، با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه در حوزه تحقق احترام و تعهد حرفه ای خاطر نشان کرد: برای این منظور اقدام به راه اندازی دفتر تعهد حرفه‌ای، تدوین و ابلاغ ضوابط پوشش و تدوین سند تعهد حرفه‌ای کردیم و امیدواریم در سال آینده بتوانیم این برنامه را اجرایی کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی دفتر تکنولوژی سلامت در دانشگاه را از دیگر برنامه‌های اجرایی دانست و ادامه داد: خوشبختانه اراضی برای احداث بیمارستان شریعتی در نظر گرفته شده است که این امر می‌تواند به نیازهای ما برای افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی برطرف کند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه نیاز به چهار هزار تخت بیمارستانی دارد، گفت: همچنین برای توانمند سازی هیات علمی دانشگاه اقدام به طراحی نظام ارزشیابی کردیم که این نظام در سال آینده اجرایی می‌شود.

 

جعفریان به برنامه‌های این دانشگاه در زمینه ارتقای رتبه دانشگاه در شاخص اچ ایندکس اشاره کرد و گفت: برای این منظور برنامه اعطای گرنت 150 تا 250 میلیون ریالی پیش بینی شده است که این گرنت به نویسندگان اول و یا مسئولان مقالات مروری اعطا خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه با بررسی‌های انجام شده 19 اولویت پژوهشی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران شناسایی شده است، یادآور شد: علاوه بر آن دستور العمل اجرایی ماده یک آیین نامه ارتقا نیز تدوین شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، همچنین از ارائه مدلی برای جذب دانشجویان خارجی خبر داد و افزود: با همکاری وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری،‌بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و امور خارجه برنامه مشترکی برای ارائه مدلی نوین در زمینه جذب دانشجویان خارجی در دستور کار داریم.

 

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر درخواست هایی برای پذیرش از 90 کشور به این دانشگاه ارائه شده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر 203 دانشجوی خارجی در این دانشگاه پذیرش شده است که درصدد هستیم که تا پنج سال آینده این عدد به هزار دانشجوی خارجی افزایش یابد.

 

به گفته وی تاکنون 18 دانشجوی خارجی از پردیس بین الملل دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده‌اند.

 

جعفریان از اجرای 14 پروژه در حوزه فرهنگی در این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: در زمینه جذب کمک‌های خیرین تلاش هایی صورت گرفته است که تاکنون این کمک‌ها معادل 40 میلیارد تومان شده است.

 

وی به بیان برنامه‌های این دانشگاه در حوزه بهداشت پرداخت و گفت: فرودگاه امام خمینی از جمله مناطق تحت پوشش این دانشگاه است که در صورت شیوع بیماری هایی چون "ابولا" اقدامات پیشگیرانه اجرایی خواهد شد علاوه بر آن برنامه‌هایی در زمینه ثبت مرگ و میر در دستور کار داریم که تاکنون در کشور اجرایی نشده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا