پازل‌ های ۳بعدی برای آشنا کردن نوجوانان و جوانان با هویت ملی و فرهنگی

 مصطفی اخوان، مدیرعامل این شرکت خلاق با بیان اینکه ایده اصلی ایجاد این خانه خلاق، تولید محصولاتی برای تقویت هویت ملی و فرهنگی کودکان و نوجوانان بوده است، گفت: ما به‌منظور طراحی و تولید محصولات فرهنگی و هنری با حمایت و راهبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز به کار کردیم و زمینه فعالیت ما طراحی و تولید پازل‌های سه‌بعدی اماکن تاریخی، باغ‌موزه‌های مینیاتوری و المان‌های شهری فعال است.

وی هدف این شرکت را تقویت هویت ملی و فرهنگی کودکان و نوجوانان، افزایش آشنایی ایرانیان و گردشگران خارجی با نمادهای فرهنگ و تمدن ایران دانست و یادآور شد: بناهای تاریخی بخش مهمی از نمادهای فرهنگ و تمدن هر کشور محسوب می‌شود از این رو پازل سه‌بعدی بناهای تاریخی ایرانی اسلامی بر اساس نقشه‌برداری مهندسی و رعایت مقیاس از محصولات خروجی ما به شمار می‌رود.

اخوان ادامه داد: برای طراحی و تولید پازل‌های سه‌بعدی مراحل زیادی ازجمله نقشه‌برداری مهندسی از اماکن تاریخی، ترسیم نقشه‌ها و طراحی مدل سه‌بعدی با عکس‌برداری دقیق از بافت و تخصیص آن‌ها به مدل انجام شده است.

مدیرعامل این شرکت خلاق با اشاره به اینکه تاکنون طراحی پازل سه‌بعدی بیش از ۵۰ بنای تاریخی ایرانی توسط این مجموعه انجام شده، گفت: همچنین محصولات دیگری مانند کتاب و بازی رومیزی هم طراحی و منتشر شده است. در حال حاضر به‌طور مستقیم برای ۱۲ نفر ایجاد اشتغال مستقیم و برای بیش از ۲۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی توسعه کمی و کیفی محصولات، طراحی و تولید سازه‌های فلزی اماکن تاریخی به‌عنوان المان‌های شهری، طراحی و تولید باغ‌موزه‌های مینیاتوری کوچک از اماکن تاریخی و راه‌اندازی پارک مینیاتوری اماکن تاریخی ایرانی را از برنامه‌های پیش روی این شرکت عنوان کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا