چین برای بازسازی لیبریای ابولا زده بزرگراه می سازد

به گزارش ایرنا از ساینس، این پروژه زمانی مطرح شد که وزیر امور خارجه چین، در حال بازدید از لیبریا، گینه و سیرالئون بود.
مسیر ساحلی موجود لیبریا، پس از جنگ داخلی سال 2003 میلادی برای تجارت این کشور نقش حیاتی دارد. این مسیر، پایتخت را از طریق شهرستان بندری بوکانان، به مرز ساحل عاج متصل می کند و صادرات آهن و چوب از طریق آن انجام می شود. در حال حاضر مسافت زیادی از این مسیر، هنوز آسفالت نشده است.
دولت چین ساخت یک مجتمع برای استقرار 10 وزارتخانه لیبریا و بزرگراه ساحلی را برای کمک به این کشور ابولا زده، قبول کرده است.
دولت چین برای تامین هزینه مالی پروژه، از صندوق جهانی خود برای آفریقا استفاده کرده است و به دنبال شرکای تجاری است.
وزیر امور خارجه چین تمایل همکاری همه جانبه با لیبریا را اعلام کرده و بر این موضوع تاکید دارد که لیبریا از سرمایه گذاران سراسر جهان استقبال می کند. او همچنین در ادامه گفت که روابط چین با لیبریا رشد سریعی خواهد داشت.
ابولا طی سال گذشته حدود 4800 قربانی در لیبریا داشته است و تعداد قربانیان در سه کشور لیبریا، گینه و سیرالئون از دسامبر سال 2013 تاکنون، حدود 11 هزار و 300 نفر گزارش شده است. خوشبختانه تعداد قربانیان در هفته های اخیر کاهش یافته است.
چین بزرگترین شریک تجاری آفریقا است و بیش از صدها کارمند بهداشت و پزشک از چین برای مقابله با ابولا به آفریقا سفر کرده اند و کمک مالی بیش از 120 میلیون دلار برای مقابله با ابولا توسط دولت چین اهدا شده است.
بسیاری از شرکت های بزرگ چین به منظور بهره برداری از منابع عظیم آفریقا برای رشد اقتصادی چین، در دو دهه اخیر در آفریقا سرمایه گذاری کرده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا