چگونه از نظر ذهنی با اهمال کاری دیگران رو به رو شویم؟

به گزارش سیناپرس، به باور روان شناسان می توان از برخی ترفندها برای مواجه شدن با افراد اهمال کار استفاده کرد. طی مطالعات انجام شده، محققان از چند ترفند ساده برای تغییر درک افراد از این کار استفاده کردند.

تحقیقات نشان می ‌دهد که افراد وقتی یک کار یا وظیفه محول شده به خود را بخشی از زمان حال می ‌دانند، زودتر شروع می‌ کنند. بنابراین، کلید پرهیز از به تعویق انداختن کار و اهمال، تبدیل یک بخش کار از احساس این که به آینده تعلق به کاری که متعلق به زمان فعلی است، می تواند کلید  از آینده به احساس بخشی از زمان حال است.

در این مطالعه، محققان از برخی ترفندهای منظم استفاده کردند تا مردم فکر کنند یک کار بخشی از حال یا بخشی از آینده است. در یکی از این مطالعات، پژوهشگران به برخی از شرکت کنندگان یک تکلیف ارائه کرده و به آن ها پنج روز فرصت دادند تا آن را تکمیل کنند.

به سایر شرکت کنندگان همان پنج روز فرصت داده شد تا آن را تکمیل کنند، اما گفته شد یک ماه دیگر کار را تحویل می گیرند. به این ترتیب افراد گروه اول این احساس را داشتند که کار بخشی از زمان حال آن هاست و بنابراین احتمال بیشتری داشت که آن را شروع کنند.

به گزارش سیناپرس، افرادی که در گروه دوم بودند احساس کردند که کار محول شده به آن ها بخشی از وظایف ماه آینده آن ها است، بنابراین احتمال شروع آن کمتر بود. به یاد داشته باشید، هر دو گروه زمان یکسانی داشتند و باید  پنج روزه کارشان را تمام می کردند، بنابراین مساله مورد بحث و ایجاد کننده تغییر، فقط تصور افراد فوق  بود که باعث شد برخی از افراد گروه دوم در انجام کارهایشان اهمال کنند.

دکتر یانپینگ تو، نویسنده اول این مطالعه، در مورد پدیده فوق گفت: گام کلیدی در انجام کارها شروع آن است. اگر هرگز کاری را شروع نکنید، احتمالاً هرگز نمی توانید  آن را تمام کنید. در این میان موضوع تعیین کننده، فوریت و نیاز به کار کردن روی یک وظیفه است که این واکنش زمانی اتفاق می ‌افتد که آن کار به عنوان بخشی از زمان حال یک فرد تلقی شود.

به گزارش سیناپرس، ترفند شروع هر پروژه جدید این است که ساده ترین و یا لذت بخش ترین قسمت آن را انتخاب کرده و کارتان را با آن شروع کنید. شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در مجله تخصصی  Journal of Consumer Research منتشر شده است.

مترجم: رضوان خندان
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا