پدیده کشف شده در مریخ ، مواد مذاب سرد شده یک آتشفشان است

به گزارش سیناپرس، احتمالا در فیلم ها دیده اید که یک هواپیما یا شهاب سنگ به روی زمین سقوط کرده و رد و اثر ان به جا می ماند. این دقیقا تصوری است که بسیاری از افراد با دیدن تصویر منتشر شده توسط ناسا داشته و در رسانه های زرد اعلام شد این اثر متعلق به سقوط یک فضاپیما است.

بر اساس این تصویر به نظر می رسد دو فضاپیما در سطح سیاره سرخ سقوط کرده اند که هر دو شامل یک برآمدگی بزرگ هستند که در ادامه به ظاهر عمیق تر شده است. این شرایط، درست همانطور است که اگر یک فضاپیما در آنجا سقوط می کرد، اتفاق می افتاد.

به گفته ناسا، آنچه شما به آن نگاه می کنید، منطقه ای از مریخ است که برای ما انسان ها به عنوان Cerberus Fossae شناخته می شود. این  منطقه در جنوب شرقی  Elysium Planitia.  مریخ قرار داشته و کل منطقه مملو از یک سری شکاف های ناپیوسته است که آن را به سوژه ای عالی برای مطالعه و تصاویر باورنکردنی مانند آنچه در اینجا داریم تبدیل می کند.

این تصاویر، مانند تمام عکس‌هایی که از سیاره سرخ از آنجا به سمت ما می‌آیند، توسط دوربین مداری HiRISE ثبت شده‌اند. در واقع، این تصویر محل سقوط سفینه های  بیگانه نیست، بلکه چیزی را نشان می‌دهد که دانشمندان آن را تقاطع بین Cerberus Fossae و لبه یک جریان گدازه‌ آتش فشانی خاموش توصیف می کنند.

به گزارش سیناپرس، مطالعات تیمی از دانشمندان ناسا و دانشگاه آریزونا نشان می دهد، برخی از ویژگی های این پدیده، تقریباً عمود بر حفره ها هستند. در واقع بررسی این پدیده که ناشی از حرکت گدازه های آتشفشانی روی سطح مریخ است، فرصتی عالی برای مطالعه روابط چینه ‌شناسی و دیگر جنبه‌ های رابطه حفره‌ ها با زمین اطراف این منطقه است که می تواند اطلاعات ما از مریخ را افزایش دهد.

مترجم: زهرا همراز