کشف آثار هنری در غار ۶۵ هزار ساله

به گزارش سیناپرس،  کاوش های انجام شده در غار پیش از تاریخی Cueva de Ardales بینشی منحصر به فرد را در مورد آنچه که نئاندرتال های باستان و انسان های هوشمند از این غار استفاده می کردند و مدت زمان استفاده از آن در اختیار محققان قرار داد.

غار Cueva de Ardales به دلیل داشتن بیش از هزار نقاشی و حکاکی ایجاد شده توسط انسان های ماقبل تاریخ و همچنین آثار باستانی و بقایای انسانی مشهور است. با این حال، ماهیت استفاده انسان از این غار به خوبی درک نشده است. در این مطالعه، نویسندگان نتایج اولین کاوش‌ها در این غار را ارائه می ‌کنند که تاریخ فرهنگ بشری در شبه جزیره ایبری را روشن می‌ کند.

نقاشی ‌های دیواری، آثار باستانی و استخوان‌ های انسانی کشف شده از این غار با همکاری باستان ‌شناسانی از اسپانیا، آلمان و دانمارک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
ترکیبی از تاریخ سنجی رادیومتری و تجزیه و تحلیل بقایای و مصنوعات درون غار شواهدی را ارائه می دهد که نشان می دهد اولین ساکنان این مکان احتمالاً نئاندرتال ها در بیش از ۶۵ هزار سال پیش بوده اند. انسان‌ های هوشمند بعداً، حدود ۳۵ هزار سال پیش به این غار آمدند و تا همین اواخر تا آغاز عصر مس، به‌ طور پراکنده از غار استفاده کردند.

قدیمی ‌ترین هنر صخره ‌ای در غار شامل نشانه‌ های انتزاعی مانند نقطه ‌ها، نوک انگشتان و شابلون ‌های دستی است که با رنگدانه قرمز ایجاد شده‌ اند، در حالی که آثار هنری بعدی نقاشی‌های تصویرسازی شده حیوانات را به تصویر می ‌کشند.

بقایای انسانی این محوطه باستانی نشان دهنده استفاده از غار به عنوان محل دفن در دوره هولوسن است، اما شواهد مربوط به فعالیت های خانگی بسیار ضعیف است، که نشان می دهد انسان ها در این غار به طور دائمی زندگی نمی کردند.

باستان شناسان این تیم مطالعاتی می ‌افزایند: تحقیق ما مجموعه‌ ای از بیش از ۵۰ تاریخ رادیومتری را در Cueva de Ardales ارائه می‌ کند که قدمت هنر پارینه سنگی را در این محوطه در بازه زمانی ۵۸ هزار سال پیش تأیید می ‌کند. این شواهد همچنین نشان می دهد که غار محل فعالیت های ویژه مرتبط با هنر بوده است، زیرا قطعات متعددی از آثار هنری در سطوح پارینه سنگی میانی این غار کشف شده است.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: arkeonews
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا