گرسنگی ۱۹ میلیون نفر در جهان به دلیل کمبود غلات

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد کاهش صادرات گندم و سایر کالاهای غذایی از اوکراین و روسیه موجب خواهد شد تا بین ۱۱ تا ۱۹ میلیون نفر در سال آینده گرسنه باشند.

درگیری در اوکراین با افزایش قیمت غلات، روغن‌های پخت و پز، سوخت و کود باعث بحران جهانی غذا شده است. روسیه و اوکراین نزدیک به یک سوم عرضه گندم جهان را تأمین می‌کنند، در حالی که روسیه صادرکننده عمده کود و اوکراین تأمین کننده اصلی ذرت و روغن آفتابگردان است.

مدیر بخش بازار و تجارت فائو گفت که این درگیری "می‌تواند منجر به گرسنگی بین ۱۱ تا ۱۹ میلیون نفر دیگر شود… که گرسنگی مزمن در طول سال ۲۰۲۲ است.

وی افزود: این برآورد اولیه بر اساس کاهش صادرات کالاهای غذایی از اوکراین و روسیه انجام شده است.

وی اظهار داشت: کشورهایی که بیشترین آسیب را متضرر می‌کنند منطقه خاور نزدیک و شمال آفریقا به دلیل وابستگی زیاد به واردات بویژه گندم از این دو کشور و همچنین روغن نباتی و آفتابگردان است.

این مقام مسئول توضیح داد که برخی از کشورهای جنوب صحرای آفریقا و آسیا مانند بنگلادش و اندونزی "عمیقاً تحت تأثیر قرار گرفته اند".

فائو همچنین در گزارشی در روز پنجشنبه اعلام کرد که افزایش هزینه نهاده‌های کشاورزی مانند کود می‌تواند کشاورزان را از توسعه تولید منصرف کند و امنیت غذایی را در کشورهای فقیر با قبوض واردات زیاد بدتر کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا