آغاز سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان

محمود نقوی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور زمان آغاز برنامه سنجش از ابتدای تیرماه، برای تمام نوآموزانی که در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ وارد پایه اول خواهند شد و همچنین جامانده‌های سنجش سال تحصیلی گذشته انجام می شود.

وی افزود: متولدین دوم مهرماه سال 1394 تا یکم مهر ماه سال 1395 در طرح سنجش نوآموزان شرکت خواهند کرد و برای حضور در کلاس اول آماده می شوند.

نقوی خاطرنشان کرد:  سامانه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان  از تاریخ 27 خردادماه آماده نوبت گیری بوده و ساعت کاری پایگاه ها با رعایت فاصله اجتماعی و از ساعت 8 الی 13 و با حداکثر پذیرش 39 نفر در پایگاه نوع الف و 26 نفر در پایگاه نوع ب خواهد بود.

وی ادامه داد: برای این امر 24 پایگاه شهری و روستایی به منظور سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان پیش بینی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش همدان گفت: در سال جاری هزینه اجرای برنامه سنجش 60 هزار تومان است و 5 درصد نوآموزان به صورت رایگان و 10درصد به صورت نیم بها سنجش خواهند شد و تمامی نوآموزان عشایری به صورت رایگان ارزیابی خواهند شد.

گزارش: سحر فرامرزدوست

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا