بطری هوشمند برای یادآوری نوشیدن آب

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن روبرو می‌شوند، عدم نوشیدن آب در بازه های زمانی منظم و مناسب است. بدن انسان بسته به سن، وزن و بسیاری از موارد دیگر نیاز به نوشیدن منظم آب دارد. بسیاری از انسان ها علیرغم دریافت میزان مناسب آب، به علت عدم زمان بندی مناسب برای رساندن این مایع حیاتی به بدن، از مزایای کامل آب بهره مند نمی شوند.

دانشمندان حوزه فناوری اطلاعات با بررسی این موضوع به سراغ یافتن یک راهکار مناسب برای رفع مشکل رفته اند. کمپانی Thermos به تازگی موفق به ایجاد بطری هوشمندی شده است که می تواند میزان جذب آب و همچنین دمای آب موجود در بطری را بر روی نمایشگر خود نشان دهد. این کمپانی با همکاری کمپانی EXOS موفق به ایجاد بطری آب هوشمندی شده است که با استفاده از نرم افزاری مبتنی بر سیستم عامل iOS به کاربران خود میزان جذب هیدروژن بدن آنها را هشدار می دهد.

این بطری با استفاده از سامانه ارتباطی بلوتوث به نرم افزار مربوطه متصل می شود که در ابتدا از کاربران خود سوالاتی درباره سن، وزن، میزان ورزش کردن و میزان سنگینی ورزش های آنها می پرسد. این برنامه در ادامه میزان آب مصرفی مورد نیاز کاربران برای جبران آب از دست رفته از طریق تعریق در طول مدت ورزش را به آنها گوشزد می کند.

حتی بدن افرادی که به طور مرتب ورزش نمی کنند هم برای کارکرد بهتر به هیدروژن کافی نیاز دارد. به این منظور کاربرانی که به طور مرتب ورزش نمی کنند نیز می توانند برای تنظیم آب بدن خود از این بطری استفاده کنند. این برنامه با استفاده از سیستم هشدار و یادآورهای خاص خود آشامیدن آب را به کاربران خود یادآوری خواهد کرد.

در کنار سایر ویژگی ها، این بطری مجهز به یک نی هوشمند است که می تواند میزان پر یا خالی بودن مخزن را به کاربر نشان دهد و حتی خالی بودن بطری را نیز به کاربر اعلام کند. همچنین دماسنجی نیز برای تخمین دمای آب داخل بطری در آن تعبیه شده است تا در صورتی که آب دارای دمای نامناسب برای نوشیدن باشد نیز کاربر از این موضوع آگاهی پیدا کند.

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا