حمایت معاونت علمی ریاست‌جمهوری از فعالان حوزه فرهنگی از پویانمایی تا صنایع خلاق

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه جوانان ما ثابت کردند می‌توانند بر اساس فرهنگ ملی و ارزش‌های اسلامی محصولاتی تولید کنند که مردم جامعه متقاضی آن هستند، گفت: آمادگی داریم حمایت‌های لازم را از جوانان در حوزه‌های فرهنگی از حجاب و عفاف، فیلم و انیمیشن تا صنایع خلاق و گیم و پویانمایی ارائه دهیم و نیروی انسانی خلاق تربیت کنیم تا سربازان این میدان مبارزه، فرهنگی باشند.

سورنا ستاری در بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دستاوردهای منتخب شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و توانمندی خانه‌های خلاق و نوآوری در نمایشگاه دائمی ایران‌ساخت، با بیان اینکه ما در زمینه ایجاد اشتغال، پژوهش و تولید محصول رویکرد تازه‌ای را دنبال می‌کنیم و باید مسیر پژوهش‌ها را تغییر دهیم، گفت: در واقع در حوزه پژوهش راه را اشتباه رفته‌ایم، به همین دلیل تحقیقات چندان کاربردی نیستند.

وی افزود: باید در پژوهش‌ها به این نکته توجه داشته باشیم که ارزش‌ها و سنت‌ها و داشته‌های فرهنگی‌مان را وارد زندگی کنیم و این اقدام نیازمند استفاده از یک سازوکار ویژه است. این ساختار به نیروهای توانمندی نیاز دارد که اصلی‌ترین دارایی آن نیروی انسانی توانمند است و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این عرصه نیز مهمترین دارایی محسوب می‌شود و در این رویکرد ساختاری برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی تعریف شده است که چند برابر دولت در پژوهش سرمایه گذاری می‌کنند.

ستاری با تاکید بر اینکه نوآوری از جوانان دانش آموخته و خلاق حاصل می‌شود، خاطر نشان کرد: قرار است جوانان، سربازان خط مقدم فرهنگ و سنت‌های جامعه شوند و ساختار بخش خصوصی در قالب شتابدهنده و خانه‌های خلاق و نوآوری بخش خصوصی می‌تواند این ایده‌ها را به محصول، ارزش افزوده و اشتغال بدل کند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان اینکه خانه‌های صادراتی ایران ساخت یا "آی هیت" ساختار نوآورانه‌ای است که می‌تواند به عنوان یک الگو در حوزه خلاق و فرهنگی پیاده سازی شده و منشا بسیاری از تحولات در عرصه بین‌المللی شود، گفت: این مسیر و روش، اثرگذاری خود را ثابت کرده است و ما به طور کامل آمادگی داریم حمایت‌های لازم را صورت دهیم. در حوزه‌های فرهنگی از حجاب و عفاف، فیلم و انیمیشن تا صنایع خلاق و گیم و پویانمایی، باید نیروی انسانی خلاق تربیت کنیم تا سربازان این میدان مبارزه، فرهنگی باشند.

ستاری خاطر نشان کرد: محصول خلاقی تاثیرگذار است که مردم مخاطب و خواهان آن باشند و برای آن هزینه کنند و جوانان ما ثابت کردند می‌توانند بر اساس فرهنگ ملی و ارزش‌های اسلامی محصولاتی تولید کنند که مردم جامعه متقاضی آن هستند. در این راه آماده هستیم که از حضور بخش خصوصی و ایجاد این تحولات با سکان‌داری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شکل دهی به خانه‌های خلاق و نوآوری حمایت کنیم.

در حاشیه این رویداد تفاهم نامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف تقویت و توسعه اقتصاد، فرهنگ و صنایع خلاق و فرهنگی با تاکید بر حوزه مشترک با اقتصاد دانش‌بنیان از طریق افزایش اندازه بازار صنایع خلاق و فرهنگی در تولید ناخالص داخلی امضا شد.

تسهیل بسترهای لازم برای تجاری‌سازی مالکیت فکری در بخش فرهنگ و هنر با استفاده از فناوری‌های نرم و خلاق و دانش‌بنیان از محورهای این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا