عملیات فرود انسان در ماه طی عملیات آرتمیس

به گزارش سیناپرس، این ویدیوهای کوتاه که مجموعاً ماموریت اوریون نامیده می ‌شوند، نشان می ‌دهد که چگونه موشک و سیستم پرتاب فضایی و کپسول اوریون از زمین به فضا پرتاب شده  و۳۸۶ میلیون کیلومتر به سمت ماه پرواز می ‌کنند.

پس از رسیدن به ماه، فضاپیما وارد مدار رتروگراد دوردست می شود، یک مدار دوردست که اوریون را به فاصله ۶۴ هزار کیلومتری از ماه می فرستد. ناسا گفت این طرح اوریون را به دورترین فاصله از زمین می فرستد جایی دورتر از تمام فضاپیماهای قبلی که برای حمل انسان ساخته شده بودند.
پس از چند روز قرار گرفتن در مدار رتروگراد دور و قبل از اینکه از گرانش ماه و موتورهای خود برای بازگشت به زمین استفاده کند، اوریون به سمت مدار نزدیک ‌تری از ماه پیش خواهد رفت. به گزارش سیناپرس، در نهایت، برنامه آرتمیس قصد دارد برای اولین بار پس از سال ۱۹۷۲ میلادی برابر با سال ۱۳۵۱ شمسی انسان را به سطح ماه بازگرداند. بنا به گفته ناسا، اولین ماموریت آرتمیس برای سفر به ماه در سال ۲۰۲۵ انجام خواهد شد.

انتظار می رود اولین ماموریت آرتمیس III از خدمه ای شامل اولین زن و فرد رنگین پوست تشکیل شود که قدم بر سطح ماه می گذارند. آرتمیس I می تواند در اوایل ماه اوت پس از یک تاخیر نسبت به پنجره اولیه پرتاب در ماه ژوئن، برای پرتاب راه اندازی و آماده شود.

در دوره تمرینات روی زمین که با نام تمرینات لباس مرطوب شناخته می شود، مشکلات سوپاپ، سوخت و نشت در سیستم های موشک SLS که آرتمیس I را به ماه پرتاب می کند، آشکار شد و از اواخر آوریل توسط کارشناسان و متخصصان مورد بازرسی قرار گرفت. به گزارش سیناپرس، همراه با ویدئوهای انیمیشنی منتشر شده ماموریت اوریون، ناسا مجموعه ای از تصاویر رنگی را نیز بر اساس انیمیشن ها منتشر کرده است.

مترجم: مهدی فلاحی پناه
منبع: upi
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا