زنگ خطر محیط زیست برای همه ما به صدا درآمده است

به مناسبت روز جهانی محیط زیست 5 ژوئن (15 خرداد ماه) و هفته محیط زیست در کشور، به دعوت موسسه فرهنگی اطلس پیدایش، نشست صمیمی دو تن از فعالان محیط زیست- محمد درویش رئیس کمیته محیط زیست و کرسی سلامت اجتماعی سازمان جهانی یونسکو، علی بیتاژیان فعال محیط زیست و مسئول انجمن کندو و میلاد حسینیان مدیر مسئول موسسه فرهنگی اطلس پیدایش- عصر دوشنبه 16 خرداد ماه بصورت زنده در صفحه اینستاگرام رسمی موسسه برگزار شد.

موضوع این گفتگو چگونگی همکاری موسسات و سازمان های خصوصی با یکدیگر به منظور حفظ محیط زیست و بررسی راهکارهای فرهنگی جهت مقابله با بحران های زیست محیطی بود.

این نشست با معرفی مهمانان و طرح موضوع اهمیت توجه به محیط زیست آغاز شد. محمد درویش از بحران حال حاضر جهان و اهمیت زیان هایی که کشورهای صنعتی به محیط زیست وارد می کنند سخن گفت. وی با اشاره به تولید سرسام آور گازهای گلخانه ای در دنیا، در شرایط حاضر اولویت اول را کاهش گازهای گلخانه ای و توجه به انرژی های طبیعی دانست. درویش در عین حال بر این واقعیت تاکید کرد که علیرغم شتاب وحشتناک در افزایش گازهای گلخانه ای و روند شتابان تخریب منابع طبیعی که زنگ خطر را برای همگان به صدا درآورده است؛ اما تلاش های سازنده ای در سطح جهان برای کاهش روند تخریب زیست بوم ها و مصرف بهینه انرژی های پاک نظیر خورشید در حال انجام است.

 علی بیتاژیان در ادامه از بحران افزایش دمای زمین و خطران ناشی از این افزایش سخن گفت. بیتاژیان ارتقاء فرهنگ استفاده از انرژی های پاک و لزوم همراهی عموم مردم جهت بهره برداری از انرژی های طبیعی را راهکار مناسبی جهت کاهش تدریجی دمای زمین دانست.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی اطلس پیدایش، در ادامه نشست میلاد حسینیان از رابطه تفکیک ناپذیر انسان و طبیعت گفت و بر این حقیقت تاکید نمود که حفظ محیط زیست نیازمند همدلی و همراهی عموم مردم و مسئولیت اجتماعی همگان است.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا