شکستن رکورد سرعت پنج برابر صوت

به گزارش سیناپرس، اسکادران آزمایشی ۸۴۶ در پایگاه نیروی هوایی هولومان در نیومکزیکو توانست یک موشک جدید را پس از ثبت سرعت ۱۹۵۱ متر در ثانیه یا 5.8 ماخ مجددا بازیابی کرده و مورد استفاده قرار دهد. این دستاورد در پیست تست سرعت بالا هولومان به طول ۱۸ هزار و ۲۸۰ متر انجام شده و به گفته متخصصان، این آزمایش، یک رویداد تاریخی در حوزه موشک های هایپرسونیک است.

این موشک در امتداد مسیر با سرعت ۵ ماخ و بالاتر، آزمایش های استرس شدید را روی مواد بالقوه موشک های مافوق صوت امکان پذیر می کند. به گفته کارشناسان، این فناوری جدید یک جایگزین تست زمینی مقرون به صرفه برای آزمایش‌های پروازی گران قیمت است.

این موشک مافوق صوت با سرعت نزدیک به دو کیلومتر در ثانیه بر روی یک مونوریل حرکت کرده و به عنوان بخشی از تلاش بازیابی موشک های مافوق صوت در مسیر تست سرعت بالا مجتمع توسعه مهندسی آرنولد در پایگاه نیروی هوایی هولومان، نیومکزیکو، در مارس ۲۰۲۲ بازیابی می شود. این آزمایش نشان دهنده سریعترین بازیابی موشک های سورتمه ای مونوریل در بیش از ۳۰ سال گذشته است. 

سرهنگ پل دولچه، فرمانده اسکادران آزمایشی ۸۴۶، در این رابطه می ‌گوید: آنچه ما انجام دادیم، یک تاریخ سازی است و در حقیقت به کمک این فناوری توانستیم برای اولین بار یک موشک با سرعت پنج برابر مافوق صوت را مجددا مورد استفاده قرار دهیم.

به گزارش سیناپرس، دانیل لوپز، مدیر پروژه HHSTT، در این رابطه افزود که امیدوار است این نشانه ای از آزمایش های بازیابی مافوق صوت در آینده باشد. من حرف سرهنگ دولچه را تکرار می‌کنم. عملیاتی عالی توسط کل تیم انجام شده و به دلیل سخت کوشی و نوآوری آنها ما گامی بلند در این حوزه علم برداشتیم.

این موشک که با نام 846 TS معرفی شده است، به افزایش قابل توجه تقاضا برای آزمایش تسلیحات مافوق صوت، با تمرکز بر بهبود قابلیت سرعت بالا، پاسخ داده است. HHSTT تنها مسیر موشک های سورتمه‌ ای محسوب می شود که قادر به بازیابی این موشک هاپس از سرعت بالای ۵ ماخ است.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: studyfinds
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا