کُری‌ خوانی‌ های جدید ایلان ماسک و بیل گیتس

"ایلان ماسک" بنیانگذار و مدیر عامل شرکت "تسلا" در ماه آوریل در شبکه اجتماعی توییتر، به "بیل گیتس" بنیانگذار شرکت "مایکروسافت" با به اشتراک گذاشتن مطلبی که در آن "گیتس" را با کنایه به اضافه وزن وی با شکلک یک مرد باردار مقایسه می‌کرد، توهین کرد.

این توییت پاسخی بود به اتهاماتی که روز قبل از آن توسط "ماسک" مطرح شده بود، مبنی بر اینکه "گیتس" قصد دارد تعداد زیادی از سهام "تسلا" را که در اختیار دارد به فروش برساند و به ارزش سهام این شرکت لطمه بزند.

اکنون "بیل گیتس" به آن اظهارات "ماسک" طبق معمول به شیوه‌ای بسیار متین‌تر پاسخ داده است.

"گیتس" در مصاحبه‌ای با یک یوتیوبر فرانسوی گفت: تسلا سرمایه کم ندارد. تسلا کار فوق العاده‌ای انجام داده است. خودروهای آن عالی هستند.

این در حالی است که اگر توئیت‌های "ماسک" را در نظر بگیرید، رویکرد "گیتس" رویکرد بسیار شریف‌تری است.

"گیتس" افزود: من نسبت به "ایلان" یا هر کس دیگری، پول بیشتری برای مقابله با تغییرات اقلیمی می‌پردازم. من دلارهای بشردوستانه زیادی خرج می‌کنم. من از شرکت‌ها حمایت می‌کنم. خودروهای برقی مسئولِ حدود تنها ۱۶ درصد از تولید آلاینده‌ها هستند. ما باید ۸۴ درصدِ دیگر را حل کنیم.

وی ادامه داد که او(ایلان ماسک) کار بزرگی انجام داده است و هر چه در بازار سهام پیش بیاید، سرعت او را کم نمی‌کند یا به هیچ وجه به او آسیب نمی‌رساند.

"ماسک" نیز در توییتر با نوشتن کلمه "آه" به این مصاحبه واکنش نشان داد که حدس زده می‌شود که این حتی یک قدم بالاتر از شکلک مرد باردار و توهین است.

در آن زمان که "ایلان ماسک" "بیل گیتس" را به دستکاری سهام تسلا متهم کرد، همچنین شایعاتی مبنی بر انتشار متن‌های فاش شده در مورد تماس "گیتس" با "ماسک" برای ارائه یک پیشنهاد بشردوستانه پخش شد که "ماسک" پیشنهاد "گیتس" را رد کرده بود.

در متن‌های فاش شده از مکالمات این دو فرد ثروتمند، شاهد بودیم که "ماسک" به "گیتس" پیام داده بود که آیا شما هنوز یک "موقعیت شورت"(اصطلاحی در بازار سرمایه به معنی فروش) نیم میلیارد دلاری در برابر تسلا دارید؟ "گیتس" نیز پاسخ داده بود متاسفم که باید بگویم آن را نبسته‌ام. می‌خواهم در مورد کارهای بشردوستانه صحبت کنیم.

"ماسک" نیز در پاسخ گفته بود متأسفم، وقتی که شما در مقابل شرکت تسلا، شرکتی که بیشترین تلاش را برای حل تغییرات اقلیمی انجام می‌دهد، چنین برخوردی دارید، من نمی‌توانم کمک‌های بشردوستانه شما را در مورد تغییرات آب و هوایی جدی بگیرم.

در مجموع، "گیتس" همیشه رویکرد مثبت‌تری نسبت به "ماسک" در این رابطه مغشوش دو نفره داشته است و در گذشته حتی به تعریف و تملق گویی از "ماسک" پرداخته است.

به عنوان مثال در سال گذشته گفته بود: این مهم است که بگوییم کاری که "ایلان" با تسلا انجام داد، یکی از بزرگترین کمک‌هایی است که هر کسی تا به حال در مورد تغییرات آب و هوایی انجام داده است و می‌دانید، دست کم گرفتن "ایلان" ایده خوبی نیست.

اکنون باید دید که آیا این دو نفر دشمنی‌ها را کنار گذاشته‌اند و با هم برای سود بشریت همکاری می‌کنند یا همچنان به تنش و بحث ادامه می‌دهند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا