فضانوردان ماموریت تاریخی چین مشخص شدند

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی چین نفرات اصلی ماموریت پیش روی این کشور را انتخاب کرد. بر این اساس  چن دونگ، لیو یانگ و کای شوژه ماموریت پرواز فضایی Shenzhou-14 را انجام خواهند داد و چن دونگ فرمانده عملیات خواهد بود.

لین ژی کیانگ (Lin Xiqiang)  معاون بخش فضاپیماهای سرنشین دار آژانس فضایی چین، طی یک کنفرانس مطبوعاتی که صبح شنبه برگزار شد در این رابطه گفت که چن زمانی در ماموریت پرواز فضایی خدمه Shenzhou-11 حضور داشته و لیو نیز در ماموریت Shenzhou-9 شرکت داشت اما کای شوژه یک تازه وارد به فضا است. این افراد بین سه تا شش ماه را در فضا خواهند ماند.

به گزلرش سیناپرس، سفینه فضایی سرنشین دار Shenzhou-14 با یک موشک حامل Long March-2F در حدود ساعت ۱۰ و ۴۴ دقیقه صبح یکشنبه (به وقت پکن) از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan در شمال غربی چین به فضا پرتاب خواهد شد.

به گزارش سیناپرس، ماموریت Shenzhou-14 عملیات تکمیل ایستگاه فضایی Tiangong را با ساختار اصلی سه ماژول متشکل از ماژول هسته Tianhe و ماژول های آزمایشگاهی Wentian و Mengtian ادامه خواهد داد.

خدمه Shenzhou-14 در طول اقامت خود در مدار، شاهد اعزام دو ماژول آزمایشگاهی، کشتی باری Tianzhou-5 و اسکله فضایی خدمه Shenzhou-15 با ماژول هسته Tianhe خواهند بود. لین گفت که آنها با خدمه Shenzhou-15 در مدار خواهند چرخید و در ماه دسامبر به سایت فرود دانگ فنگ در منطقه خودمختار مغولستان داخلی شمال چین بازخواهند گشت. 

مترجم: حمید تعالی
منبع: english.news.cn
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا