تمهیدات ترافیکی سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اعلام شد

 سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه حضور در مرکز ۱۹۷ و دیدار چهره به چهره با مردم درباره تمهیدات پلیس برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اظهارکرد: در این خصوص تمهیدات لازم از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی پیش بینی شده است که بخش عمده‌ای از آن مربوط به تهران بوده و به زودی ریز جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: البته علاوه بر آن در دیگر استان‌ها نیز تمهیداتی برای جابجایی زائران پیش بینی شده است و در مجموع پلیس راهور برای برگزاری این مراسم در آماده‌باش کامل قرار دارد و طرح عملیاتی آن تدوین شده و از یکی دو روز آینده فازهای مختلف آن به تدریج اجرا می‌شود.

هادیانفر با بیان اینکه پارکینگ‌ها محل استقرار زائران و … همه پیش بینی و جانمایی شده است، گفت: در همین راستا نیز ممکن است در حین برگزاری مراسم یا قبل و پس از آن یک سری محدودیت‌های موقت ترافیکی با تشخیص فرمانده میدان اعمال شود. البته تمام تلاش ما این است که شرایط برای افرادی که ممکن است بلیت پرواز و … داشته باشند نیز فراهم شده و دسترسی آنان به فرودگاه برقرار باشد.

ممنوعیت تردد اتوبوس‌ها از محور چالوس در تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد

هادیانفر با اشاره به اتوبوس‌هایی که از نقاط مختلف کشور به مقصد حرم مطهر امام خمینی (ره) تردد می‌کنند، گفت: از شمال، جنوب، شرق و غرب کشور اتوبوس‌هایی به سمت حرم حضرت امام حرکت می‌کند. در مورد تردد اتوبوس‌ها از محورهای شمالی یک محدودیت وجود داشته و آن ممنوعیت تردد از محور چالوس است. در این ایام اتوبوس‌ها صرفا باید از دو محور هراز و فیروزکوه تردد کنند و جاده چالوس برای تردد اتوبوس‌ها ممنوع است.

وی ادامه داد: همچنین به پلیس راه نیز ابلاغ کردیم تا کاروان‌هایی که از شهرهای دیگر حرکت می‌کند تحت نظارت و در صورت لزوم مورد اسکورت قرار دهد.

رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: ممکن است برخی از افراد نیز با خودروی شخصی خود را به این محل برسانند که در این خصوص نیز تمهیدات لازم و پارکینگ‌های ویژه پیش بینی شده است.

هادیانفر درباره افرادی که ممکن است با پای پیاده قصد حضور در حرم مطهر را داشته باشند نیز گفت: برای این افراد نیز تمهیدات لازم پیش بینی شده و البته خود این افراد نیز باید تدابیر احتیاطی و ایمنی را در نظر گرفته و مسیر حرکت خود را با پلیس هماهنگ کنند.

وی همچنین از ممنوعیت برای تردد اتوبوس‌های فرسوده خبر داد و گفت: بطور کلی و برابر ابلاغی که صورت گرفته تمامی سفرهای بین شهری باید با اتوبوس‌های بین شهری استاندارد انجام شده و از تردد اتوبوس‌های غیر استاندارد جلوگیری می‌شود. در این ایام نیز پلیس اجازه جابجایی زائران با اتوبوس‌های فرسوده، ناایمن و غیر استاندارد را نخواهد داد و حتما باید جابجایی‌ها با اتوبوس‌های استاندارد انجام شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا