چهار آیین‌ نامه برای حمایت از دانش بنیان‌ ها در دستور کار دولت است

 علی بهادری جهرمی از نمایشگاه رویداد ملی «عصر امید» دانشگاه آزاد اسلامی در مصلی تهران  بازدید کرد.

وی در این بازدید، با حضور در غرفه‌های مختلف نمایشگاه، از نزدیک با محققان و دانشجویان گفت وگو کرد و در جریان فعالیت‌های پژوهشی آنها قرار گرفت.

سخنگوی دولت در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یکی از پایه‌های اساسی رشد اقتصادی هر کشوری، افزایش بهره وری است بنابراین یکی از بهترین حوزه‌هایی که به افزایش بهره وری کمک می‌کند، دانش بنیان کردن حوزه‌های مختلف است.  

 بهادری جهرمی گفت: شرکت‌های دانش بنیان با شناسایی معضلات و مشکلات حوزه‌های مختلف بهداشت، معدن، صنعت، کشاورزی و با دانش بنیان کردن آنها، می‌توانند مشکلات را کاهش و کارآیی، بهره وری و سود این حوزه‌ها را افزایش دهند و به اقتصاد کلان کشور کمک کنند.

وی ادامه داد: طبیعتاً با توجه به اینکه شعار امسال نیز مرتبط با حمایت از تولید و اشتغال و فعالیت‌های دانش بنیان و اولویت‌بخشی به شرکت‌های دانش بنیان است، دولت نیز این موضوع را در اولویت قرار داده است که تا امروز بیش از ۶ جلسه به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور  به طور خاص در حوزه دانش بنیان تشکیل شده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عنوان یکی از مجموعه‌های پیشرو در حوزه حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان، نقش کلیدی در این حوزه دارد.  

چهار آیین‌نامه برای حمایت از دانش بنیان‌ها در دستور کار دولت است

بهادری جهرمی با بیان اینکه در مجموعه دولت چهار آیین‌نامه مختلف برای حمایت از اقدامات دانش بنیان و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های بهداشت، زیرساخت، کشاورزی و حوزه‌های اقتصادی در دستور کار است، گفت: در حوزه کشاورزی  مصوبات به تصویب نهایی رسید. موضوع بهداشت نیز در صحن عمومی دولت است و دو موضوع دیگر هم در کمیسیون دولت در حال بررسی است که به زودی تصویب نهایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات و تلاش‌های بسیاری در حوزه دانش بنیان داشته است که امروز هم می‌توان نتیجه و آثار این تلاش‌ها را در این نمایشگاه مشاهده کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه استعداد جوانان ایرانی واقعا شگفت انگیز است، گفت: در همه حوزه ها مرز دانش را واقعاً در همه غرفه های این نمایشگاه میبینم. در این نمایشگاه حس شرکت در یک جشنواره و مسابقه در سطح ملی بهم دست داد. در این نمایشگاه مرزهای دانش را می توان مشاهده کرد که امیدواریم با تقویت این رویدادها دانش و دانشگاه به جایگاه اصلی خود در توسعه دانش بنیان در کشور برسد.

 رویداد «عصر امید» روز گذشته با حضور  محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مصلی امام خمینی (ره)  با حضور شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها، ایده‌پردازان و زیرساخت‌ آزمایشگاهی و پژوهشی افتتاح شد که تا روز چهارشنبه یازدهم خردادماه ادامه دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا