این خودروی شهری کوچک با خورشید حرکت می کند

به گزارش سیناپرس، چهار چرخه الکتریکی جدید شرکت اسکوئد موبیلیتی Squad Mobility  دارای پنل های خورشیدی داخلی است و اکنون پس از سه سال کار توسعه آن توسط شرکتی که به همت رابرت هوورز و کریس کلوک در سال ۲۰۱۹ تاسیس شد، برای پیش سفارش در دسترس است.

این نام های مشهور در دنیای خودروسازی،  قبلا برای Lightyear کار می کردند، شرکتی که در حال توسعه خودرویی خورشیدی با برد طولانی بود اما محصول جدید آن ها در شرکت اسکوئد موبیلیتی، وظیفه دارد سفرهای کوتاه و درون شهری را انجام دهد و با عنوان  Solar City Car معرفی شده است.

گفتنی است فروش این خودرو از سال آینده آغاز شده و قیمت نهایی آن برای مصرف کنندگان، ۶ هزار و ۲۵۰ یورو است. 
این خودروی دو نفره دو متر طول، یک متر عرض و ۱۶۰ سانتیمتر ارتفاع داشته و از یک جفت موتور الکتریکی ۲ کیلوواتی نیرو می گیرد که چرخ های عقب را به حرکت در آورده و می تواند با حداکثر سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت حرکت کند. البته نقطه قوت این خودرو، فضای بسیار کمی است که اشغال کرده و به این ترتیب مشکل پارک و یافتن محل پارک برای آن متصور نیست.

به گزارش سیناپرس، این محصول جدید هلندی مانند رقیب خود سیتروئن Ami، در رده خودروهای L6e یا همان خودرو های چهار چرخ سبک طبقه بندی می شود. نسخه قدرتمندتر این محصول قادر است با سرعت  ۷۰ کیلومتر  در ساعت حرکت کند که این قابلیت، آن را در رده خودروهای L7 قرار می دهد.
Solar City Car می تواند تا چهار باتری 1.6 کیلووات ساعتی را در خود جای دهد که حداکثر ظرفیت آن 6.4 کیلووات ساعت است که برای طی مسافتی ۱۰۰ کیلومتری کافی است. شرکت Squad ادعا می کند که باتری های خورشیدی روی سقف می توانند در یک روز آفتابی در اروپا، برد این خودرو را تا ۲۰ کیلومتر در روز را افزایش دهد.

این شرکت خاطرنشان می کند که خودروی آن ها صرفا به خورشید وابسته نیست و در روزهای ابری می توان آن را از طریق برق شهری ۲۲۰ ولت، شارژ کرد. بسته های باتری این محصول قابل جابجایی هستند، بنابراین می توان آنها را برای شارژ به منبع تغذیه متصل کرد.

فراتر از فناوری انرژی خورشیدی و باتری، این خودرو دارای رول کیج داخلی، کمربند ایمنی و ساختار پیشگیری از تصادفات کامل از جلو و عقب است. نکته جالب این که درهای این خودرو قابل جدا شدن هستند و مانند بسیاری از چهار چرخه های شهری، فضای داخلی Solar City Car کمی ساده است.به گزارش سیناپرس، در داخل کابین، یک نگهدارنده تلفن، یک شارژر USB و تهویه مطبوع تعبیه شده است. فضای صندوق و حمل بار این خودرو دو نفره ۱۶۸ لیتر است که اگر صندلی سرنشین را تا کنید به ۲۴۳ لیتر می رسد.

Solar City Car هم برای استفاده خصوصی و هم برای طرح‌ های ناوگان حمل و نقل و اشتراک خودرو طراحی شده است.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا