ثبت‌ نام طرح دستیار فناوری در پارک فناوری پردیس آغاز شد

طرح دستیار فناوری با هدف حضور فعال دانشجویان در زیست بوم فناوری و نوآوری کشور با راهبری و هدایت نهاد دانشگاه، پارک فناوری پردیس و سایر پارک‌های فناوری کشور و با حمایت معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم آغاز شده است.

مهم‌ترین هدف طرح دستیار فناوری، آشنا کردن دانشجویان با فضای واقعی کار در حین تحصیل است زیرا شرکت‌های عضو پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور فعالیت‌های فناورانه مختلفی انجام می‌دهند و از فناوری به‌روز استفاده می‌کنند به این دلیل هنگامی که دانشجویان در چنین فضایی قرار بگیرند، می‌توانند دانش خود را کاربردی کنند و نحوه استفاده از آن را یاد بگیرند.

از طرف دیگر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به دنبال نیروهای تحصیلکرده، آشنا با فضای کار و تربیت شده هستند؛ بنابراین طرح دستیار فناوری کمک بسیاری در این زمینه خواهد کرد زیرا با وجود این طرح هزینه‌ای برای تربیت نیرو پرداخت نمی‌شود و نیروها با هزینه بسیار کمی آمادگی لازم را کسب کرده و در آینده مشغول به کار می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت نیروهای آینده شرکت‌های فناور از طریق این طرح تأمین می‌شود.

در این طرح دانشجویان یک دوره زمانی ۶ ماهه کار دانشجویی در شرکت‌های فناور و دانش بنیان را می‌گذرانند و در آن مبلغ ماهیانه یک میلیون تومان به دانشجویان کارشناسی، ۲ میلیون تومان به دانشجویان ارشد و سه میلیون تومان به دانشجویان دکتری پرداخت می‌شود.

دانشجویان کارشناسی پس از گذراندن نیم سال ششم تحصیلی، کارشناسی ارشد بعد از گذراندن نیم سال دوم و دانشجویان دکتری بعد از گذراندن نیم سال چهارم می‌توانند در این طرح شرکت کنند، ‌برای انتخاب دانشجویان مهم‌ترین معیار نتیجه مصاحبه با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است، که پس از آن شرکت‌ها بر اساس نیازشان افراد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند البته شرکت‌های متقاضی موظف به پذیرش افراد واجد شرایط هستند.

واحدهای دانش‌بنیان و فناور متقاضی برای ثبت‌نام در این طرح و بهره‌مند شدن از مزایای آن می‌توانند از طریق آدرس سایت http://www.parkintern.ir/ اقدام کنند، ‌مهلت ثبت‌نام شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در این طرح تا ۲۰ خرداد ماه است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا