نظارت عالیه بر محتوای شبکه علمی کشور ضروری است

 دکتر محمد فرهادی در جریان این بازدید در نشستی با مسوولان سازمان پژوهش های علمی و صنعتی، همچنین بر اهمیت برگزاری جلسات مشترک با این سازمان و سازمان فناوری اطلاعات برای تسهیل روند اجرا و راه اندازی مجدد شبکه علمی کشور تاکید کرد.

دکتر فتح الله مضطرزاده رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی نیز در این نشست اظهار کرد: مشارکت در تجاری سازی نتایج حاصل از پروژه های نیمه صنعتی مراکز پژوهشی و دانشگاهی، ایجاد واحد R&D شرکت های بزرگ و پایلوت پلنت مراکز پژوهشی و دانشگاهی در این سازمان می تواند جایگاه علم و فناوری در کشور را ارتقا دهد.
وی افزود: گسترش فعالیت های بین المللی سازمان از طریق تعریف و اجرای پروژه های مشترک بین المللی و شبکه سازی در حوزه فناوری نیز از جمله اقداماتی است که می تواند به ارتقای جایگاه علم و فناوری کشور کمک کند.
در این نشست دکتر غلامرضا محمدخانی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در گزارشی از آخرین وضعیت شبکه علمی کشور، در مورد ویژگی های فنی و ارایه سرویس های مختلف و سوابق علمی نسل اول و دوم شبکه علمی کشور توضیحاتی ارایه و با معرفی بانک های اطلاعاتی، سرویس های زیرساختی و چندرسانه ای و پردازشی این شبکه، وضعیت شبکه علمی کشور در 2 سال گذشته را تحلیل کرد.
دکتر حجت الله حاجی حسینی رییس پژوهشکده مطالعات نوین نیز در این نشست به بررسی وضعیت موجود حوزه فناوری در سازمان، ایران و جهان پرداخت و شاخص های نوآوری، نقاط ضعف ایران در نظام فناوری، رتبه ایران در شاخص های جهانی نوآوری و چالش های اصلی فناوری در کشور را برشمرد.
همچنین دکتر نسرین معظمی مجری طرح تولید بیودیزل از میکروالگ با ارایه گزارشی از روند اجرای طرح، در مورد راه اندازی پایلوت پلنت میکروالگ، ظرفیت های تولید، ساخت آزمایشگاه ها و تجهیزات برای اجرای طرح، معرفی محصولات تولیدی مختلف از میکروالگ، نتایج حاصل از اجرای طرح در سطح ملی، دستاوردها و فرصت های شغلی و جایگاه و اهمیت اجرای طرح در کشور توضیحاتی ارایه کرد.
وزیر علوم در جریان این دیدار در مرکز رشد واحدهای فناور سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران حضور یافت و از یک شرکت تولیدکننده ماشین آلات و قطعه سازی ، یک شرکت تولید دستگاه کنترل کننده پره توربین گازی، یک شرکت تولیدکننده دارو، کارگاه تولید بطری های سه لایه، مرکز منطقه ای کلکسیون میکروارگانیسم های صنعتی ایران و پایلوت طرح میکروآلگ بازدید کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا