35 گونه تاکسیدرمی شده حیات وحش در ارومیه کشف شد

 مختار خانی در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی گزارشهای مردمی از نگهداری تعداد کثیری از گونه های پستانداران و پرندگان وحشی که به صورت غیرمجاز شکار و تاکسیدرمی شده بودند ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست ارومیه با اخذ حکم از دادستانی نسبت به جمع آوری و ضبط این گونه ها اقدام کردند.

وی با بیان اینکه بسیاری از این گونه ها در ویترینهای شکار به نمایش گذاشته شده بود، ادامه داد: برای کلیه متخلفان پرونده قضایی تشکیل و جهت اقدامات قانونی بعدی به دستگاه قضایی ارسال شد.
خانی اضافه کرد: گونه های کشف شده شامل قوچ ارمنی ، گرگ ، پلیکان ، سمور آبی ، اردک ، عقاب طلایی ، شاهین ، بوتیمار ، کبک ، فلامینگو ، مار ، قرقاوول ، گربه وحشی و چنگر است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: از مردم استان می خواهیم تا هر گونه ای از حیات وحش استان در منازل و یا در دسترس دارند برای غنی سازی موزه حیات وحش آذربایجان غربی تحویل ادارات محیط زیست دهند.
وی افزود: بر اساس ضوابط و قوانین سازمان حفاظت محیط زیست هر اقدامی در راستای شکار ، تهیه و فروش تاکسیدرمی حیات وحش ممنوع بوده و دارای پیگرد قانونی است.
خانی اظهار کرد: این نهاد و ادارات تابعه از آمادگی لازم جهت صدور مجوز قانونی و معرفی مکان مناسب با در نظر گرفتن مقررات و قانون جهت نگهداری حیات وحش برخوردار است.
وی ادامه داد: عرضه و نمایش این تاکسیدرمی ها در فروشگاههای شکار و صید موجب رنجش خاطر دوستداران محیط زیست می شود و یگان حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی به شدت با آن برخورد می کند.
تاکسیدرمی یا آکنده سازی ، فن نگهداری درازمدت پیکر جانوران برای نمایش است.
در تاکسیدرمی بدن جانوران را تهی می کنند و با پرکردن بدن آنها با مواد مختلف آنها را به نمایش می گذارند که اغلب این عملیات در موزه های تاریخ طبیعی صورت می گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا