محققان:شرایط آب و هوایی و اقلیمی در نوع گویش مردم دنیا تاثیر داشته است

به گزارش ایرنا از راشا تودی ،اعضای این متخصصان بین المللی زبان شناس ، بیش از 3700 زبان دنیا را مورد بررسی قرار دادند تا ثابت کنند که عوامل آب و هوایی و شرایط اقلیمی تا چه میزان بر روی شکل گیری زبان تاثیر گذار بوده است.

در این پژوهش با کمک متخصصان زبان شناس، مشخص شد که چگونه میزان رطوبت هوا بر خشکی دهان و تارهای صوتی تاثیر می گذارد. بدین ترتیب، زبان های پیچیده نمی توانستند در شرایط اقلیمی خشک تشکیل شوند.

در این آزمایش، گویش نیمی از زبان های رایج در سراسر کره زمین مورد مطالعه قرار گرفت.

اعضای تیم محققان به این نتیجه رسیدند که گویش صریح و شیوا تنها مختص ساکنان مناطق سرد و بسیار خشک نیست ،بلکه این گویش ها تنها در مناطق گرم و مرطوب و به ویژه در جنوب شرق آسیا، در جنوب صحرای بزگ آفریقا، منطقه آمازون، گینه نو و برخی از مناطق آمریکای شمالی به گوش می رسد.

محققان این تیم در نهایت موفق به ایجاد نقشه ای شدند که در آن زبان های گامی و آوایی با نقاط قرمز مشخص شده اند.

این بدان معنی است که در این زبان ها اهمیت زیادی برای زیر و بمی صدا و گویش لغات قائل شده و کلمات در گام های مختلف و با ضربه های آوایی پس و پیش تلفظ می شوند در این دسته از زبان ها می توان به زبان های چینی و ویتنامی اشاره کرد.

زبان های فارسی و روسی نیز جزو زبان هایی هستند که گویش ساده تری دارند.

دانشمندان دلیل اصلی عدم شکل گیری گام در گویش روسی را به سرمای آب و هوا و تاثیر مستقیم شرایط اقلیمی بر انعطاف پذیری تارهای صوتی حنجره ساکنان این سرزمین،می دانند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا