با جدیدترین محصول پژو ۳۰۸ آشنا شوید

به گزارش سیناپرس، پژوه ۳۰۸ را می توان یک محصول موفق و جدید از شرکت خودروسازی پژو محسوب کرد. به نظر می رسد بسیاری از موفقیت های پویای این خودرو به سبکی و جمع و جور بودن نسبی آن مرتبط باشد.

این خودرو دارای دو گزینه هیبریدی پلاگین ظاهراً کم مصرف و احتراق معمولی ارائه می شود. در این محصول از موتور توربودیزل 1.5 لیتری چهار سیلندر BlueHDI استفاده شده است. این موتور ۱۲۹ اسب بخار قدرت داشته  و مصرف نسبتا اندکی دارد.

با بررسی ویژگی های محصول جدید پژو، مشخص می شود که پژو ۳۰۸ هم درست مانند دو نسل آخر مدل ۳۰۸، نسخه SW فاصله محوری بیشتری نسبت به هاچ بک های عادی دارد. اگرچه این بار، تنها ۵۵ میلی متر طولانی تر است.

در هیچ یک از مدل های مختلف این محصول زینه هفت صندلی وجود ندارد، اما فضای صندوق عقب ۳۰۸ جدید تقریباً ۵۰ درصد افزایش داشته که این تغییر، پژو ۳۰۸ را گزینه ای ایده آل برای خانواده می کند.

به گزارش سیناپرس، شرکت پژو ادعا می کند که در فضای سرنشینان ردیف دوم نسبت به هاچ بک پنج در ۳۰۸معمولی پیشرفت هایی داشته است، اما اگر یک فرد بالغ با سایز کامل باشید که سعی می کنید در یکی از صندلی های عقب راحت باشید، کار نسبتا سختی خواهید داشت. در واقع در بخش سرنشینان عقب، هم فضای سر و هم فضای زانو نسبت به رقبایی مانند اشکودا اکتاویا و فورد فوکوس به میزان قابل توجهی کمتر است، اگرچه هنوز برای کودکان و نوجوانان کوچکتر به اندازه کافی وجود دارد.

رانندگی، ۳۰۸ SW نسبت به بهترین و سبک‌ ترین هاچ ‌بک ۳۰۸ سنگین ‌تر، بوده و چابکی و روان ‌تر بودن در کنترل بدنه ‌اش کمتر احساس می شود. موتور دیزلی پژو مطمئناً در زیر کاپوت با صدای بلندتری نسبت به موتورهای بنزینی استاندارد ظاهر می شود. با این حال، از آنجایی که گیربکس استاندارد هشت سرعته اتوماتیک آن را به طور کلی در دورهای بسیار پایین نگه می‌ دارد، صدای موتور شما را اذیت نخواهد کرد. 

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا