کشف ۲۵ مقبره باستانی و اشیا داخلی آن ها

به گزارش سیناپرس، در پی حفاری های باستان شناسی، بیش از ۲۵ مقبره باستانی از دوره سلسله چینگ که در فاصله سال های ۱۶۴۴ تا ۱۹۱۱ در کشور چین حکومت کردند، به دست آمد. طی این کاوش بیش از ۶۰ اثر باستانی از جمله کوزه های چینی، کاسه های چینی، سنجاق سر مسی و چاقو های مسی در مجموعه مقبره موسوم به هوبه شیان (Houbeishan)  در شهر یونگ ژو (Yongzhou)  کشف شد.

برخی از این ظروف چینی که در زبان محلی به عنوان کوزه های نگهداری مواد خوراکی و غذا شناخته می شوند، با بقایای غذا در داخل آنها یافت شد. به گفته کارشناسان، رسم تدفین محلی برای نگهداری غذا در مقبره ها وجود داشته و این رسم تا امروز ادامه دارد.

به گزارش سیناپرس، محتویات این ظروف می تواند اطلاعات ارزشمندی در رابطه با الگوهای غذایی، مواد خوراکی و کشاورزی دوران فوق در اختیار باستان شناسان قرار دهد. این مواد توسط باستان شناسان نمونه برداری شده و جهت انجام آزمایش های لازم به آزمایشگاه ارسال شده اند.

باستان شناسان در این رابطه می گویند: توزیع این مقبره ها نشان می دهد که آنها به یک خانواده اشرافی تعلق داشته اند و صاحبان دو مقبره مجاور زن و شوهر بوده اند.
به گزارش سیناپرس، لی یی یوان، یکی از همکاران پژوهشی این موسسه، در رابطه با این کشف مهم گفت:  شناسایی مقبره های فوق، مواد باستان شناسی جدیدی برای درک آداب و رسوم تدفین و تاریخ و فرهنگ محلی در جنوب چین طی دوره سلسله چینگ فراهم می کند.

منبع: english.news.cn